هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399 بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونهگيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکتکننده در نظر گ چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399 بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونهگيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکتکننده در نظر گرفته شد. ابزار جمعآوري دادهها پرسشنامههاي استاندارد بودند. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از روش معادلات ساختاري در بررسي روابط ساختاري بين متغيرهاي محيط خدماتي مشتري، آسيبپذيري مشتري و رفتار مخرب مشتري استفاده شد. بهطور خلاصه نتايج مربوط به اثرات مستقيم مؤلفههاي محيط خدماتي (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي و فضاي داخلي رستوران با آسيبپذيري مشتري معنيدار است. مؤلفه نماي بيروني رستوران و همراهي مشتري با آسيبپذيري نيز معنيدار نيست. مؤلفه آسيبپذيري با رفتارهاي مخرب مشتري معنيدار است. نتايج مربوط به اثرات غيرمستقيم نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي و همراهي مشتري با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطهاي آسيبپذيري مشتري معنيدار است و درنتيجه فرضيه مورد تائيد نيست. اما مؤلفه نماي بيروني با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطهاي آسيبپذيري مشتري معنيدار نيست. نتايج مربوط به اثرات تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در پيشبيني رفتارهاي مخرب مشتري با توجه مؤلفههاي محيط (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري معنيدار نيست.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند