هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399 بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونهگيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکتکننده در نظر گ More
هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399 بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونهگيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکتکننده در نظر گرفته شد. ابزار جمعآوري دادهها پرسشنامههاي استاندارد بودند. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از روش معادلات ساختاري در بررسي روابط ساختاري بين متغيرهاي محيط خدماتي مشتري، آسيبپذيري مشتري و رفتار مخرب مشتري استفاده شد. بهطور خلاصه نتايج مربوط به اثرات مستقيم مؤلفههاي محيط خدماتي (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي و فضاي داخلي رستوران با آسيبپذيري مشتري معنيدار است. مؤلفه نماي بيروني رستوران و همراهي مشتري با آسيبپذيري نيز معنيدار نيست. مؤلفه آسيبپذيري با رفتارهاي مخرب مشتري معنيدار است. نتايج مربوط به اثرات غيرمستقيم نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي و همراهي مشتري با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطهاي آسيبپذيري مشتري معنيدار است و درنتيجه فرضيه مورد تائيد نيست. اما مؤلفه نماي بيروني با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطهاي آسيبپذيري مشتري معنيدار نيست. نتايج مربوط به اثرات تعديلکننده آسيبپذيري مشتري در پيشبيني رفتارهاي مخرب مشتري با توجه مؤلفههاي محيط (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري معنيدار نيست.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.