• Home
  • رقیه قوچانی

    List of Articles رقیه قوچانی


  • Article

    1 - اثر محيط خدمات بر رفتار مخرب مشتري با توجه به سطح آسيب‌پذيري مشتري در رستوران‌هاي شهر يزد
    Modiriat-e- farda , Issue 73 , Year , Winter 2023
    هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديل‌کننده آسيب‌پذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399‏ بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونه‌گيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکت‌کننده در نظر گ More
    هدف پژوهش حاضر شناسايي اثر محيط خدماتي بر رفتارهاي مخرب مشتري با توجه نقش تعديل‌کننده آسيب‌پذيري مشتري در رستوران هاي شهر يزد در سال 1399‏ بود. روش پژوهش حاضر يک پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که با استفاده از روش نمونه‌گيري در دسترس حجم نمونه 250 مشارکت‌کننده در نظر گرفته شد. ابزار ‏جمع‌آوري داده‌ها پرسشنامه‌هاي استاندارد بودند. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از روش معادلات ساختاري در بررسي روابط ساختاري بين متغيرهاي محيط خدماتي مشتري، آسيب‌پذيري مشتري و رفتار مخرب مشتري استفاده شد. به‌طور خلاصه نتايج مربوط به اثرات مستقيم مؤلفه‌هاي محيط خدماتي (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي‏ و فضاي داخلي رستوران با آسيب‌پذيري مشتري معني‌دار است. مؤلفه نماي بيروني رستوران و همراهي مشتري با آسيب‌پذيري نيز معني‌دار نيست. مؤلفه آسيب‌پذيري‏ ‏با رفتارهاي مخرب مشتري معني‌دار است. نتايج مربوط به اثرات غيرمستقيم نشان داد که مؤلفه چيدمان و طراحي و همراهي مشتري با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطه‌اي‎ آسيب‌پذيري مشتري معني‌دار است و درنتيجه فرضيه ‏مورد تائيد نيست.‏ اما مؤلفه نماي بيروني با رفتارهاي مخرب مشتري با توجه به نقش واسطه‌اي‎ آسيب‌پذيري‏ مشتري معني‌دار نيست. نتايج مربوط به اثرات تعديل‌کننده آسيب‌پذيري مشتري در پيش‌بيني رفتارهاي مخرب مشتري با توجه مؤلفه‌هاي محيط (چيدمان و طراحي، فضاي داخلي، نماي بيروني و همراهي مشتري) با رفتارهاي مخرب مشتري ‏معني‌دار نيست. Manuscript profile