از آنجا كه در همه مدلهاي نوين كيفيت، رضايت مشتري پيش نياز دستيابي به اهداف مالي است. در اختيار داشتن يك شاخص قابل اعتماد براي سنجش رضايت مشتريان و تحليل نتايج آن ميتواند تصويري جامع از عملكرد شركت و امكان برنامهريزي و تصميمگيري به موقع براي مديران فراهم نمود.
در مد چکیده کامل
از آنجا كه در همه مدلهاي نوين كيفيت، رضايت مشتري پيش نياز دستيابي به اهداف مالي است. در اختيار داشتن يك شاخص قابل اعتماد براي سنجش رضايت مشتريان و تحليل نتايج آن ميتواند تصويري جامع از عملكرد شركت و امكان برنامهريزي و تصميمگيري به موقع براي مديران فراهم نمود.
در مدلهاي مختلف موجود در اندازهگيري رضايت مشتري، بين شكايت و اعتماد مشتريان و رضايت آنان از خدمات بررسيهاي مختلفي صورت گرفته است. با توجه به جايگاه شهرداري ها در ارايه خدمات شهري و تفكرات و جهتگيريهاي مختلف مديريت شهري، در اين تحقيق سعي شده است تاثير رضايت مشتريان بر شكايت و اعتماد مشتريان از خدمات شهرداري تهران مورد بررسي قرار گيرد. نتايج اين بررسي مي تواند رهيافتي مناسب از دلايل اعتماد و شكايات مشتريان ارايه نموده و به مديران كمك نمايد تا رضايت مشتريان را از خدمات شهرداريها ارتقاء بخشند.
با توجه به اينكه اين پژوهش دو جامعه آماري دارد. در بخش اول كه بصورت مصاحبههاي عميق و گروه كانون انجام شد. 38 نفر از اعضاي جامعه شامل مديران و كارشناسان خبره شهرداري و مراجعه كنندگان براي شناسايي عوامل مورد مصاحبه قرار گرفتند. و در بخش دوم به منظور جمع آوري دادهها تعداد 450 عدد پرسشنامه توزيع شد كه 420 پرسشنامه با دادههاي قابل استفاده بازگشت داده شد. روش تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از معادلات ساختاري بوده و ارزيابي آنها به روش تحليل عامل تاييدي به كمك نرم افزار Lisrel و همچنين بررسيهاي مقايسهاي از طريق نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتايج تحقيق نشان داد كه متغيرهاي انتظارات مشتريان، كيفيت ادراك شده از خدمات و تصوير ذهني آنان اثر مثبت و معنيداري بر رضايت مشتريان شهرداري تهران دارند. و همچنين رضايت مشتري اثر مثبت و معني داري بر اعتماد و ارتباط منفي با شكايات دارد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند