Journal of Innovation and Value Creation
,
Issue14,Year,
Autumn_Winter
2019
امروزه فعالیت در شبکههای اجتماعی آنلاین به امری فراگیر تبدیل شده است و این ابزارهای جدید پتانسیل بالایی برای جذب اطلاعات مربوط به کسبوکار و نیازهای مشتریان از طریق هوش جمعی دارند که استفاده از این اطلاعات میتواند محرّکی برای ایجاد محصولات و فرآیندهای نوآورانه در کسب More
امروزه فعالیت در شبکههای اجتماعی آنلاین به امری فراگیر تبدیل شده است و این ابزارهای جدید پتانسیل بالایی برای جذب اطلاعات مربوط به کسبوکار و نیازهای مشتریان از طریق هوش جمعی دارند که استفاده از این اطلاعات میتواند محرّکی برای ایجاد محصولات و فرآیندهای نوآورانه در کسبوکارها باشد. همچنین وجود ظرفیت نوآوری بالا در کسبوکارها میتواند تسهیلکنندهی فرآیند بهبود عملکرد نوآوری باشد. لذا در این پژوهش سعی شده است تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی آنلاین بر بهبود عملکرد نوآوری کسبوکارهای خانگی مستقر در استان اصفهان بررسی گردیده و مشخص شود که ظرفیت نوآوری این کسبوکارها چگونه بر این رابطه تأثیرگذار میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و بر حسب روش، توصیفی از نوع تحلیلی- پیمایشی است. موردمطالعه 220 کسبوکار خانگی مستقر در استان اصفهان هستند، که با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بوده است. برای تحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که سطوح بالاتر استفاده از شبکههای اجتماعی آنلاین میتواند احتمال بهبود عملکرد نوآوری را افزایش دهد. همچنین ظرفیت نوآوری میتواند محرّکی برای استفاده از شبکههای اجتماعی آنلاین و در نتیجه بهبود عملکرد نوآوری کسبوکارهای خانگی باشد.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.