• Home
  • کبری پورکریم

    List of Articles کبری پورکریم


  • Article

    1 - تناسب راهبردي سازماني بانک سپه: مطالعه شعب شهر شيراز
    Modiriat-e- farda , Issue 67 , Year , Summer 2022
    هدف پژوهش حاضر، تناسب راهبردي سازماني بانک سپه: مطالعه شعب شهر شيراز می‌باشد. در این مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی، جامعه آماری کارکنان بانک‌های سپه شهر شیراز (شامل 692 نفر) می‌باشد که در 50 شعبه در سطح شهر شیراز مشغول به کار بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساد More
    هدف پژوهش حاضر، تناسب راهبردي سازماني بانک سپه: مطالعه شعب شهر شيراز می‌باشد. در این مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی، جامعه آماری کارکنان بانک‌های سپه شهر شیراز (شامل 692 نفر) می‌باشد که در 50 شعبه در سطح شهر شیراز مشغول به کار بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده تعداد 30 شعبه (89 نفر) انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش بود. بخش اول اطلاعات جمعیت‌شناختی و بخش دوم پرسشنامه تناسب راهبردی بود. پرسشنامه تناسب راهبردی شامل 42 گویه در 3 بعد پاسخ راهبردی، تغییر راهبردی و توفیق راهبردی می باشد که روایی و پایایی آن بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. داده‌ها با استفاده از نرم افزار آماریSPSS24 و آزمون های آماری t تک متغیره، تحلیل واریانس درون‌گروهی، تعقیب بنفرونی و تحلیل واریانس ترکیبی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که همه ابعاد تناسب راهبردی سازمان در شعب بانک سپه شیراز بالاتر از سطح متوسط و پایین‌تر از سطح مطلوب می باشد (0/001=p). از نظر کارکنان بالاترین میانگین مربوط به بعد پاسخ راهبردی (3/65) و پایین‌ترین میانگین مربوط به بعد توفیق راهبردی (3/50) می باشد. نتیجه آزمون تعقیبی نشان داد که بین میانگین پاسخ راهبردی با توفیق راهبردی تفاوت معناداری وجود دارد ولی تفاوتی بین سایر میانگین‌ها وجود ندارد. در ارزیابی ابعاد تناسب راهبردی سازمان بر اساس ویژگی های جمعیت ‌شناختی، تفاوت معناداری بر حسب جنسیت، مدرک تحصیلی و سابقه کاری وجود دارد ولی تفاوتی بین دیدگاه مدیران و کارمندان بانک سپه از تناسب راهبردی سازمان وجود ندارد. Manuscript profile