مدل تعالی EFQM با تعیین جایگاه سازمان در مسیر تعالی، ابزاری عملی برای کمک به سازمانها است که به درک کمبودها و نواقصشان کمک مینماید. این مدل با ارائه راهکارهایی در قالب پروژههای بهبود، به سازمان کمک مینماید که در مسیر سیستمهای مدیریتی مناسب پیش رود. مدل خودارزیابی E More
مدل تعالی EFQM با تعیین جایگاه سازمان در مسیر تعالی، ابزاری عملی برای کمک به سازمانها است که به درک کمبودها و نواقصشان کمک مینماید. این مدل با ارائه راهکارهایی در قالب پروژههای بهبود، به سازمان کمک مینماید که در مسیر سیستمهای مدیریتی مناسب پیش رود. مدل خودارزیابی EFQM بهعنوان ابزار مدیریت کیفیت فراگیر به علت کمبود امکانات و محدودیت منابع سازمان ها با مشکل عدم اولویت بندی پروژه های بهبود مواجه است ازاینرو ضرورت اولویتبندی استراتژیک پروژه های حاصل از خودارزیابی در سازمان ها وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر ارائه ی گام های حرکت از مدل EFQM به سمت مدل BSC بهعنوان ابزار مدیریت استراتژیک با استفاده تکنیکهای FANP و FTOPSIS بهمنظور اولویتبندی استراتژیک است. این تحقیق ازنظر نوع هدف کاربردی و ازنظر روش پیمایشی و ازنظر گردآوری اطلاعات میدانی است. جامعه ی آماری متشکل از 7 نفر از مدیران شهرداری یزد در قالب تیم تعالی سازمان است بهعلاوه مصاحبه و پرسش نامه ابزار مورد استفاده در تحقیق است. نتایج اولویت بندی پروژه های بهبود منجر به تعیین اهمیت منظر فرآیندهای داخلی در سازمان و اولویت بندی 21 پروژه ی بهبود ازجمله «تهیه و بهروزرسانی شناسنامه ی آموزشی الکترونیکی پرسنل»، «جابجایی کارکنان در دسته و رسته های شغلی برحسب آموزش های طی شده» و «ایجاد مرکز اسناد شهرداری» شده است.
Manuscript profile
علي رغم تعداد قابل توجه بنگاههاي كوچك و متوسط، بدليل محدوديت هاي اين واحدها بويژه در حوزه هاي منابع مالي، نيروي انساني متخصص، دسترسي به بازار، اطلاعات بازارها بويژه بازارهاي صادراتي تاثيرگذاري آنها در اقتصاد منطقه اي چشمگير نيست، يكي از راهکارهاي اصلي براي غلبه بر اين م More
علي رغم تعداد قابل توجه بنگاههاي كوچك و متوسط، بدليل محدوديت هاي اين واحدها بويژه در حوزه هاي منابع مالي، نيروي انساني متخصص، دسترسي به بازار، اطلاعات بازارها بويژه بازارهاي صادراتي تاثيرگذاري آنها در اقتصاد منطقه اي چشمگير نيست، يكي از راهکارهاي اصلي براي غلبه بر اين محدويت های ذاتی بنگاههای کوچک و متوسط، ساماندهي و تقويت توان اين بنگاهها از طريق ايجاد شبكه هاي بين بنگاهي و همكاري هاي مشترك در حوزه صادرات و طراحي مدلي براي ايجاد كنسرسيوم هاي صادراتي است.
در اين پژوهش ابعاد، مولفه ها و مقوله هاي موثر بر ايجاد كنسرسيوم هاي صادراتي موفق مطابق روش تحقیق داده بنياد شناسايي شده و 205 مفهوم در قالب 26 زير مقوله و 6 مقوله اصلي دسته بندي گرديدند، سپس با شناسايي وزن هاي هر يك از مقوله ها و مفاهيم با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، اهميت نسبي آنها در موفقيت كنسرسيوم هاي صادراتي تعيين گرديد.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.