امروزه، استفاده از مباحث زنجیره تأمین و مدیریت آن نقش کلیدی در سازمانهای خدماتی دارد؛ اما یک سازمان، زمانی دارای توان رقابتی خواهد بود که ضمن برخورداری از اجزای توانمند و رقابتپذیر، دارای ویژگیهای چابکی و ارزشی باشد. توجه به معیارهای چابکی و بهبود روابط سازمانی More
امروزه، استفاده از مباحث زنجیره تأمین و مدیریت آن نقش کلیدی در سازمانهای خدماتی دارد؛ اما یک سازمان، زمانی دارای توان رقابتی خواهد بود که ضمن برخورداری از اجزای توانمند و رقابتپذیر، دارای ویژگیهای چابکی و ارزشی باشد. توجه به معیارهای چابکی و بهبود روابط سازمانی براساس نظام ارزشی سازمان مورد نیاز هر سازمان خدماتی و از ضرورتهای این تحقیق است. اگر فرایندهای چابک یک سازمان بر روی خطمشیهای ارزشی حرکت کند؛ رضایت مشتری خروجی مورد انتظار یک سازمان خواهد بود. برای تعیین اولویت و اهمیت معیارها از دیدگاه محققان، از تصمیمگیری با معیارهای چندگانه استفاده میشود. در این مقاله بهمنظور رتبهبندی تأمینکنندگان اقلام عمومی براساس شاخصهای چابکی و ارزشهای محوری از یک مدل تصمیمگیری چندمعیاره استفاده شده است، اما مسأله مهم قبل از رتبهبندی تأمینکنندگان اقلام در سازمانها، شناسایی و تعیین معیارهای چابکی و ارزشی در سطح سازمانها و زنجیرههای آن است. در این زمینه، پس از بررسی پیشینه تحقیق، معیارهای "پاسخگویی نسبت به بازار، امانتداری، صرفهجویی، خدمتگزاری، دقت، مراقبت و خودکنترلی و عدالتمحوری" شناسایی شد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد، "صرفهجویی" و "مراقبت و خودکنترلی" بیشترین تأثیر را در انتخاب تأمینکنندگان اقلام عمومی دارند. پس از آن معیارهای "خدمتگزاری، عدالتمحوری، دقت، حساسیت و پاسخگویی نسبت به بازار و امانتداری" در رتبههای بعدی قرار گرفتند، سپس با انجام یک تحقیق میدانی، اوزان مناسب تأمینکنندگان اقلام عمومی احصا و براساس آن تأمینکننده برتر انتخاب شد. برای تأیید روائی و پایایی تحقیق از فرمول لاشه و آلفای کرونباخ استفاده شده است.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.