<p class="Abstract" dir="RTL" style="text-align: justify; direction: rtl; unicode-bidi: embed;"><span lang="AR-SA" style="font-size: 14.0pt; line-height: 105%; font-family: 'B Nazanin'; font-weight: normal;">تغییردهنده‌های تپ قابل قطع زیر بار یکی از مهم‌ترین ت More
<p class="Abstract" dir="RTL" style="text-align: justify; direction: rtl; unicode-bidi: embed;"><span lang="AR-SA" style="font-size: 14.0pt; line-height: 105%; font-family: 'B Nazanin'; font-weight: normal;">تغییردهنده‌های تپ قابل قطع زیر بار یکی از مهم‌ترین تجهیزات ترانسفورماتورهای قدرت محسوب می‌شوند. این تجهیزات به‌دلیل داشتن حرکت‌های مکانیکی شدید و ایجاد قوس الکتریکی با انرژی بالا، دارای نرخ خرابی بالایی نسبت به دیگر تجهیزات داخلی ترانسفورماتور هستند. ارزیابی برخط و دقیق صحت عملکرد عادی تغییردهنده‌های تپ توسط روش‌هایی که در عملکرد عادی ترانسفورماتور خللی ایجاد نکنند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله، روند تشخیص عیوب تغییردهنده‌های تپ با استفاده از ویژگی‌های استخراج‌شده از سیگنال‌های آکوستیک مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این سیگنال‌ها توسط یک سنسور شتاب‌سنج از مخزن یک ترانسفورماتور قدرت و در حین تغییر تپ به‌صورت عملی آشکارسازی شده‌اند. در این مقاله علاوه بر بررسی ویژگی‌های معمول، دو ویژگی جدید شاخص زمان و شاخص فرکانس معرفی شده است. نهایتاً جهت انتخاب ویژگی‌های مناسب جهت تشخیص عیوب و ارائه روشی کارآمد جهت دسته‌بندی آنها، برخی از داده‌های عملی موجود با توجه به نتایج ارائه‌شده در مراجع به‌صورت تصادفی معیوب شده و توسط روش ماشین بردار پشتیبان، داده‌های سالم و معیوب به‌طور موفقیت‌آمیزی طبقه‌بندی شده‌اند.</span></p>
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.