Environmental sciences and geography knowledge
,
Issue2,Year,
Spring
2022
دانشآموزان در يادگيري درسهای آموزش دادهشده داراي توانمندیهای متفاوتياند عدهاي مستعد يادگيري و عدهاي فاقد استعداد لازم براي یادگیریاند. هدف پژوهش حاضر مقايسهاي هوش معنوي با پيشرفت تحصيلي دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر یاسوج است. جمعیت موردمطالعه 397 نفر دانشآموز More
دانشآموزان در يادگيري درسهای آموزش دادهشده داراي توانمندیهای متفاوتياند عدهاي مستعد يادگيري و عدهاي فاقد استعداد لازم براي یادگیریاند. هدف پژوهش حاضر مقايسهاي هوش معنوي با پيشرفت تحصيلي دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر یاسوج است. جمعیت موردمطالعه 397 نفر دانشآموز (205 نفر دختر و 192 نفر پسر) مقطع ابتدایی شهر یاسوج میباشد که بهصورت تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از آزمون ریون، بهره هوشی آنان موردسنجش قرار گرفت؛ ملاک پیشرفت تحصیلی آنان میانگین نمرههای سه ماه اول، دوم و سوم، پس از حذف نمرههای انضباط و ورزش در نظر گرفته شد. نتایج بهدستآمده نشاندهنده این است که بهره هوشی دانشآموزان در میزان پیشرفت تحصیلی آنان تأثیر مثبت و معنیداری داشته است و همچنین عواملی نظیر تحصیلات و شغل والدین نیز ازنظر آماری رابطه معنیداری با پیشرفت تحصیلی و هوش داشته است. (P<0.001)
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.