سیاستگذاری واژه ای است که معمولا با مفهوم دولت همراه است . هدف سیاستگذاری، همواره شتاب بخشیدن یا کند کردن جریان تغییر در یک بخش است. سیاستگذاری حوزه قدرت نرم جمهوریاسلامیایران مستلزم طراحی الگویی جامع، مانع و کامل است که محقق پس از بررسی 30 مدل سیاستگذاری، مدل فرایندی أکثر
سیاستگذاری واژه ای است که معمولا با مفهوم دولت همراه است . هدف سیاستگذاری، همواره شتاب بخشیدن یا کند کردن جریان تغییر در یک بخش است. سیاستگذاری حوزه قدرت نرم جمهوریاسلامیایران مستلزم طراحی الگویی جامع، مانع و کامل است که محقق پس از بررسی 30 مدل سیاستگذاری، مدل فرایندی یا مرحلهای را به عنوان مناسبترین الگو جهت دستیابی به این هدف به کار گرفته است.
نظر به اینکه هدف تحقیق مبنی بر طراحی الگوی سیاستگذاری جامع قدرت نرم جمهوریاسلامیایران به منظور تأمین امنیت نرم نظام و دفع تهدید نرم است و جنگ نرم، محقق ضمن استخراج منابع قدرت نرم از دیدگاه تئوریستهای غربی و نظرات امام خمینی(ره) و امام خامنهای (حفظه ا...) و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منابع چهارگانه قدرت نرم را به عنوان معیارهای اصلی در پانل دلفی به ترتیب:
1- منبع قدرت نرم فرهنگی – اجتماعی 2- منبع قدرت نرم علم - فناوری
3- منبع قدرت نرم سیاسی (داخلی و خارجی) 4- منبع قدرت نرم اقتصادی
استخراج و زیر معیارهای هر کدام از معیارها را به طور مستقل پس از چهار مرحله دلفی، احصاء نموده و الویت آنان را نسبت به هم با روش AHP تعیین گردید و در پایان نیز با روش ضریب همبستگی پیرسون رابطه معیارها و زیرمعیارهای منابع را با معیارها و زیرمعیارهای امنیت نرم سنجیده شده است.
نتایج این تحقیق نشان میدهد که در فاز دو الگوی سیاستگذاری که مرحله شکلگیری و تنظیم سیاست است، الویت بندی معیارهای اصلی چهارگانه قدرت نرم به ترتیب فرهنگی- اجتماعی، علمی- فناوری، سیاسی (داخلی و خارجی) و اقتصادی میباشد که بایستی توسط سیاستگذاران و استراتژی پردازان قدرت نرم، مورد توجه قرار گیرد تا سطوح سه گانه تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک سیاستگذاری نرم نظام تأمین گردد.
تفاصيل المقالة
از آنجا که رسانههای اجتماعی، روز به روز گویاتر میشوند، مصرفکنندگان هم میتوانند هر روز بیشازپیش بر سایر مصرفکنندگان اثر گذاشته و آنها را ازدیدگاهها و تجربیات خود آگاه سازند. با تاثیرگذاری بر این طیف گسترده، مشتریان میتوانند تلاشهای بازاریابی را متوقف، کنترل یا م أکثر
از آنجا که رسانههای اجتماعی، روز به روز گویاتر میشوند، مصرفکنندگان هم میتوانند هر روز بیشازپیش بر سایر مصرفکنندگان اثر گذاشته و آنها را ازدیدگاهها و تجربیات خود آگاه سازند. با تاثیرگذاری بر این طیف گسترده، مشتریان میتوانند تلاشهای بازاریابی را متوقف، کنترل یا مدیریت کنند، این نشان از قدرت گرفتن مشتریان در بازار دارد. یکی از انواع مشتریان قدرتمند که میتواند به کمک سازمان برخیزد و بدون هیچ چشمداشتی از سازمان حمایت کند، مشتری حمایتگر است. هدف این پژوهش بررسی پیشنیازهای مشتریحمایتگر میباشد. جامعه آماری این پژوهش مصرفکنندگان مواد شوینده و بهداشتی در شهر تهران در نظر گرفته شدهاست، و ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد. از روش نمونهگیری احتمالی برای انتخاب نمونه آماری استفاده شده است که در مجموع 336 مصرفکننده دادههای این پژوهش را تامین نمودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شدهاست. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که هر دو بعد قضاوتهای مشتری و انگیزانندههای درونی مشتری و تمامی عوامل آنها دارای تاثیرمثبت و معنادار برروی مشتری حمایتگر دارند.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.