کنترل مستقيم گشتاور در اينورتر چندسطحی خازنی با کاهش ولتاژ مود مشترک
محورهای موضوعی : مهندسی برق و کامپیوترمحمد آراسته 1 , عبدالرضا رحمتی 2 , شاهرخ فرهنگي 3 , سيداديب ابريشميفر 4
1 - دانشگاه علم و فرهنگ
2 - دانشگاه علم و صنعت ایران
3 - دانشگاه تهران
4 - دانشگاه علم و صنعت ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
پديده جريان ياتاقانها در موتورهاي کنترلشونده توسط اينورتر، باعث نقص تدریجی ياتاقانها و در نهايت توقف موتورهای الکتريکی میشود. در اين مقاله با تحليل ولتاژ مود مشترک که عامل ايجاد اين جريانها است، الگوريتم کاهش آن در کنترل مستقيم گشتاور ارائه شده است. بر اساس تحليل ارائهشده، دامنه ولتاژ مود مشترک 33% کاهش مییابد. شبيهسازیها در محيط سيمولينک مؤيد تحليل ارائهشده است. روش فوق توسط پردازنده 2812F320TMS روی محرکه پنجسطحی نوع خازن شناور پيادهسازی و نتايج عملی ارائه شده است.
Bearing current in inverter-fed induction motors can result in premature bearing failure. This paper gives a detailed analysis of common mode voltage as the main source of bearing currents. Moreover, it presents an algorithm to reduce the common mode voltage in multilevel DTC drive. Based on the given analysis, the common mode voltage is reduced to about 33 percent of the initial value. The simulation results in MATLAB/SIMULINK confirm the capability of the algorithm in common mode voltage reduction without degrading the electromagnetic torque and the speed response. The results of real world experiments using TMS320F2812 DSP processor are also provided.
