فهرست مقالات عبدالرضا رحمتی


  • مقاله

    1 - يك سيستم VSC-HVDC بدون سنسور براي اتصال شبكه‌هاي فعال آسنكرون
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 14 , سال 6 , تابستان 1387
    در اين مقاله از يك سيستم (HVDC Light) VSC-HVDC براي انتقال توان ميان شبكه‌هاي توزيع آسنكرون استفاده شده است. روش كنترل مستقيم توان با استفاده از مدولاسيون SVM براي اين روش به كار رفته است. همچنين از يك تخمين‌زن شار به جاي سنسور ولتاژ خط استفاده شده است. استفاده از شار م چکیده کامل
    در اين مقاله از يك سيستم (HVDC Light) VSC-HVDC براي انتقال توان ميان شبكه‌هاي توزيع آسنكرون استفاده شده است. روش كنترل مستقيم توان با استفاده از مدولاسيون SVM براي اين روش به كار رفته است. همچنين از يك تخمين‌زن شار به جاي سنسور ولتاژ خط استفاده شده است. استفاده از شار مجازي و مدولاسيون SVM باعث مي‌شود كه هارمونيك جريان كمتري توليد گردد و كيفيت توان به طور قابل توجهي افزايش يابد. شبيه‌سازي‌ها حاكي از آن هستند كه اين روش براي مستهلك‌كردن نوسانات و اصلاح پايداري در سيستم توزيع، هنگامي كه جهت توان معكوس مي‌شود مناسب است. همچنين پاسخ ديناميكي مطلوب و به دست آوردن ضريب قدرت واحد در سمت يكسوكننده از مزيت‌هاي ديگر اين روش كنترل است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - کنترل مستقيم گشتاور در اينورتر چندسطحی خازنی با کاهش ولتاژ مود مشترک
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 23 , سال 8 , پاییز 1389
    ‌پديده جريان ياتاقان‌ها در موتورهاي کنترل‌شونده توسط اينورتر، باعث نقص تدریجی ياتاقان‌ها و در نهايت توقف موتورهای الکتريکی می‌شود. در اين مقاله با تحليل ولتاژ مود مشترک که عامل ايجاد اين جريان‌ها است، الگوريتم کاهش آن در کنترل مستقيم گشتاور ارائه شده است. بر اساس تحليل چکیده کامل
    ‌پديده جريان ياتاقان‌ها در موتورهاي کنترل‌شونده توسط اينورتر، باعث نقص تدریجی ياتاقان‌ها و در نهايت توقف موتورهای الکتريکی می‌شود. در اين مقاله با تحليل ولتاژ مود مشترک که عامل ايجاد اين جريان‌ها است، الگوريتم کاهش آن در کنترل مستقيم گشتاور ارائه شده است. بر اساس تحليل ارائه‌شده، دامنه ولتاژ مود مشترک 33% کاهش می‌یابد. شبيه‌سازی‌ها در محيط سيمولينک مؤيد تحليل ارائه‌شده است. روش فوق توسط پردازنده 2812F320TMS روی محرکه پنج‌سطحی نوع خازن شناور پياده‌سازی و نتايج عملی ارائه شده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - طراحی شارژر ولتاژ بالا با ضریب توان واحد مبتنی بر ساختار BOOST دوسویه، مجهز به فیلتر سازگاری الکترومغناطیسی
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 41 , سال 13 , بهار 1394
    : شارژرهای ولتاژ بالا در وسایلی مانند خودروهای برقی (EV)،UPS و فضاپیما استفاده می‌شوند. مبدل معرفی‌شده دارای ساختار Boost دوسویه است که کل ولتاژ مجموعه باتری در خروجی بزرگ‌تر از بیشینه ولتاژ ورودی بوده و این مبدل دوسویه قابلیت انتقال توان از منبع به بانک باتری و بالعکس چکیده کامل
    : شارژرهای ولتاژ بالا در وسایلی مانند خودروهای برقی (EV)،UPS و فضاپیما استفاده می‌شوند. مبدل معرفی‌شده دارای ساختار Boost دوسویه است که کل ولتاژ مجموعه باتری در خروجی بزرگ‌تر از بیشینه ولتاژ ورودی بوده و این مبدل دوسویه قابلیت انتقال توان از منبع به بانک باتری و بالعکس را داراست. جریان در یک نیم‌سیکل از سمت ورودی به خروجی و در نیم‌سیکل دیگر از سمت خروجی به ورودی می‌باشد. تغذیه ورودی مدار منبع سینوسی برق شبکه و خروجی نیز ولتاژ DC می‌باشد، این مبدل عملکرد یکسوسازی AC/DC و تبدیل DC/DC را در یک مرحله تحقق می‌بخشد. کنترل سوئیچینگ به روش هیسترزیس انجام می‌گیرد و ضریب توان نزدیک به یک خواهد بود و روابط مداری برای تعیین مقادیر قطعات محاسبه می‌گردد. در ادامه فیلتر سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) طراحی شده و در انتها سازگاری تحلیل‌های تئوری بیان‌شده با انجام شبیه‌سازی روی یک مبدل نمونه تحقق می‌یابد و پیشنهادهایی برای کارهای آتی بیان می‌شود. پرونده مقاله