فهرست مقالات علی اکبر سلیمانی


  • مقاله

    1 - اثربخشی تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) بر عملکرد حافظه کاری در افراد سالم
    تازه های سلامت روان , شماره 1 , سال 1 , تابستان 1399
    مقدمه: حافظه کاری یکی از توانمندی‌های شناختی بنیادین است که ما را در انجام پردازش‌های ذهنی پیچیده یاری می‌‌کند اما دارای ظرفیت محدودی است. دانشمندان در پی راه‌کارهایی جهت بالابردن ظرفیت حافظه کاری هستند. مطالعات فراوانی تأثیر تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) را بر جنبه‌ه چکیده کامل
    مقدمه: حافظه کاری یکی از توانمندی‌های شناختی بنیادین است که ما را در انجام پردازش‌های ذهنی پیچیده یاری می‌‌کند اما دارای ظرفیت محدودی است. دانشمندان در پی راه‌کارهایی جهت بالابردن ظرفیت حافظه کاری هستند. مطالعات فراوانی تأثیر تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) را بر جنبه‌های مختلف عملکرد نشان داده است. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای بر عملکرد حافظه کاری در افراد سالم است. روش: در این مطالعه به‌طور مشخص تأثیر دوره تحریک ‌ سه جلسه‌ای tDCS آندی با شدت 2 میلی‌آمپر در ناحیه قشر پیش‌پیشانی خلفی جانبی بر روی عملکرد حافظه کاری افراد سالم در دو گروه تصادفی آزمایشی و گواه با استفاده از آزمون n-back موردبررسی قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج حاکی از آن بود که آزمودنی‌ها پس از سه جلسه تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای، نسبت به قبل از مداخله تعداد پاسخ‌های درست‌تری (00/0P=) را در زمان کمتر (00/0P=) در آزمون n-back ارائه دادند. آزمودنی ها در گروه گواه که تحریک شم را دریافت ‌کردند، تفاوت معناداری در نتایج نشان ندادند. نتیجه‌گیری: معناداری نتایج در آزمون n-back قبل و بعد از مداخله tDCS، نشان می‌دهد تحریک فراجمجمه‌ای آندی بر روی قشر پیش‌پیشانی خلفی‌جانبی موجب بهبود عملکرد حافظه کاری در آزمودنی‌های سالم می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تدوین وتبیین مدل ارتقاء عملکرد شرکت بر اساس مولفه های اثر گذار سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی
    مدیریت فردا , شماره 53 , سال 16 , زمستان 1396
    با توجه به اهمیت موضوع ، هدف پژوهش حاضر بررسی و رتبه بندی سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی که به بهبود عملکرد شرکت کمک می کند ،است . بدین منظور پس از مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با اساتید و متخصصان صنعت فنر ،عوامل سرمایه فکری ،عوامل کارآفرینی سازمانی و عملکرد شرکت ش چکیده کامل
    با توجه به اهمیت موضوع ، هدف پژوهش حاضر بررسی و رتبه بندی سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی که به بهبود عملکرد شرکت کمک می کند ،است . بدین منظور پس از مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با اساتید و متخصصان صنعت فنر ،عوامل سرمایه فکری ،عوامل کارآفرینی سازمانی و عملکرد شرکت شناسایی شدند. پس از طراحی و توزیع پرسشنامه میان متخصصان صنعت فنر ،اولویت و اهمیت هریک از این عوامل با استفاده از روش های FuzzyTOPSIS , FAHP ، ,vikor ELECTRE مورد ارزیابی قرار گرفت . با توجه به اینکه نتایج حاصل از اجرای روش های فوق در مواردی با یکدیگر هم خوانی نداشت ،برای رسیدن به یک اجماع کلی از رتبه بندی عوامل از تکنیک های ادغامی که شامل روش های میانگین ،بردا و کپ لند است ،استفاده شد . با توجه به ارتقاء عملکرد شرکت با استفاده از روش FAHP به این نتیجه رسیدیم که سود خالص در مقایسه با دیگر عوامل بالاترین رتبه را داردو سپس مزیت رقابتی ، حفظ مشتری ، ارزش بازار شرکت ،ظرفیت نوآوری و حجم معاملات به ترتیب بالاترین رتبه را دارند و همچنین با توجه به هدف ارتقاء عملکرد شرکت ،کارآفرینی سازرمانی نسبت به سرمایه فکری در بهبود عملکرد شرکت رتبه بالاتری را دارا می باشد .با توجه به اینکه تکنیک های مختلف ،رتبه های متفاوتی برای سرمایه فکری و زیر معیارهای سرمایه انسانی ،سرمایه ساختاری ،سرمایه ارتباطی ،سرمایه مشتری و سرمایه نوآوری ارائه داده اند ،برای رسیدن به یک اجماع در رتبه بندی از روش ادغام استفاده شدکه براساس روش ادغام مهم ترین بعد از ابعاد سرمایه فکری که به بهبود ارتقاء عملکرد شرکت کمک می کند به ترتیب اهمیت عبارتند از : سرمایه انسانی ،سرمایه ساختاری ،سرمایه ارتباطی ،سرمایه مشتری و سرمایه نوآوری و همچنین با توجه به زیر معیارهای سرمایه انسانی ،سرمایه ساختاری ،سرمایه ارتباطی ،سرمایه مشتری و سرمایه نوآوری مهم ترین عوامل به ترتیب اهمیت عبارتند از : توانایی رهبری، شایستگی کارکنان،تجربه کارکنان ، خلاقیت کارکنان ، سطح دانش فردی، رضایت مشتری، انگیزش کارکنان، وفاداری مشتری، نگرش کارکنان، ساختار سازمانی، آموزش کارکنان، یادگیری سازمانی،قابلیت بازاریابی ، پایگاه اطلاعات ، سیستم های مدیریت، استفاده از دانش ، ارزش های استراتژیکی، فرایند عملیاتی، سیستم اطلاعاتی، فرهنگ شرکت،ارزش برند، بینش ورسالت ، ارتباط با تامین کنندگان ورقبا،اندازه سازمان ،فرهنگ نوآوری، ارتباط با سازمانهای دیگر، کثرت بازار، چرخه زندگی شرکت،تناسب مشتری ، مکانیزم نوآوری و دستاورد نوآوری.همچنین براساس روش ادغام مهم ترین بعد از ابعاد کارآفرینی سازمانی که به بهبود ارتقاء عملکرد شرکت کمک می کند به ترتیب عبارتند از : عوامل ساختاری، عوامل زمینه ای و عوامل رفتاری و همچنین با توجه به زیر معیارهای عوامل ساختاری، عوامل زمینه ای و عوامل رفتاری مهم ترین عوامل به ترتیب عبارتند از : ساختار سازمان کارآفرین ، استراتژی سازمان کارآفرین، سیستم پاداش،عوامل سیاسی / دولت ،تصمیم گیری وکنترل ،زیر ساخت ها ،فرهنگ سازمانی ،حمایت مدیریت، ارتباطات ،سیستم مالی ،دسترسی به منابع ، فناوری ،سیستم ارزیابی عملکرد ، عدم اطمینان / تغییرات ،توانمند سازی کارکنان ،سیستم اطلاعاتی، پیچیدگی ،سیستم تحقیق وتوسعه، خطر پذیری ،بازار ، ویژگی های کارکنان ،روحیه گروهی ،ویژگی های مدیران ،آینده نگری ،خود کارآمدی،خلاقیت ونوآوری، تجربه های پیشین و سبک رهبری سازمان های کارآفرین پرونده مقاله