نشریه صنعت و دانشگاه
,
شماره10,سال
3
,
پاییز-زمستان
1389
: بسياري از کشورهاي در حال توسعه، کارآفريني را به منظور پيشبرد اهداف اقتصادي کشور تجويز میکنند. يکي از مکانيزمهاي توسعهي کارآفريني، آموزش مبتني بر عمل است. چنين آموزشهايي در مراکز آموزشي يافت میشود که تمرکز بر اصول آموزش کاربردي است. در کشور ايران، مراکز علمي کاربر چکیده کامل
: بسياري از کشورهاي در حال توسعه، کارآفريني را به منظور پيشبرد اهداف اقتصادي کشور تجويز میکنند. يکي از مکانيزمهاي توسعهي کارآفريني، آموزش مبتني بر عمل است. چنين آموزشهايي در مراکز آموزشي يافت میشود که تمرکز بر اصول آموزش کاربردي است. در کشور ايران، مراکز علمي کاربردي با اين هدف پا به عرصهي وجود گذاشتند. لذا، هدف اصلي مقاله حاضر، بررسی تأثیر حمایتهای کارآفرینانه مراکز علمی کاربردی استان کرمانشاه بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان علميـ كاربردي کشاورزی بود. بر اساس يافتهها، مهمترين حمايتها از ديدگاه دانشجويان، بازاريابي، جلب مشتري و تأمين حمايت مالي مورد نياز فراگيرن در راهاندازي يک کسب و کار جديد و حفظ و گسترش آن بود. در حالي که، موارد اخير کمترين ميزان توجه را در مراکز علمي کاربردي به خود اختصاص دادند. بين وضعيت موجود و مطلوب حمايتهاي کارآفريني مراکز علمي کاربردي اختلاف معنيداري بود. حمایتهای کارآفرینانه از طریق نگرش، هنجارهای ذهنی و باور به خودکارآمدی بر نیت کارآفرینانه دانشجویان اثر مثبت و معنیداری داشت. بر اساس يافتهها، معرفي ايدهاي خلاق به مراکز رشد، دعوت از کارآفرينان برتر به کلاس، دعوت از سرمايهداران محلي، بازديد از فعاليتهاي موفق و آموزشهاي پس از راهاندازي کسبوکار، پيشنهاد شد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند