-
مقاله
1 - مدلسازی بانکداری جامع با تاکیدبر توانمندسازی کارکنانمدیریت فردا , شماره 63 , سال 19 , تابستان 1399امروزه، صنایع به ویژه صنعت بانکداری، با محیط بسیار پیچیدهتری نسبت به دههی قبل روبه رو میباشند و برای کسب وحفظ مزیت رقابتی، ناگزیرند به تغییری متناسب با تغییرات محیط تن دهند. سیستم بانکداری سنتی، کارایی لازم را نداردو بانکداری جامع، خدماتی متنوعتر را برای مشتریان متن چکیده کاملامروزه، صنایع به ویژه صنعت بانکداری، با محیط بسیار پیچیدهتری نسبت به دههی قبل روبه رو میباشند و برای کسب وحفظ مزیت رقابتی، ناگزیرند به تغییری متناسب با تغییرات محیط تن دهند. سیستم بانکداری سنتی، کارایی لازم را نداردو بانکداری جامع، خدماتی متنوعتر را برای مشتریان متنوعتر به همراه خواهد داشت. باتوجه به پارادایم انسان گرای بنیادی در تحلیل نظریه های اجتماعی وتاکید بر موثربودن نیروی انسانی توانمند در اجرای صحیح بانکداری جامع در کشورمان هدف از این پژوهش ارائه مدل بانکداری جامع با تاکید بر توانمندسازی ومهارت افزایی کارکنان بانک می باشد.در این تحقیق از روش دلفی فازی جهت انتخاب خبرگان وطبقه بندی پاسخ آنها ودر نهایت اجماع پاسخها استفاده شد. سناریوهای بانکداری جامع در سه سطح عملیاتی پائین،متوسط وبالا مشخص گردید که با استفاده از روش گراف فازی جهت شروع مراحل دیمتیل فازی در اختیار خبرگان قرار گرفت.سپس از روش هیبریدی دیمتیل فازی وگراف فازی،روابط عوامل 11گانه در بانکداری جامع نسبت به هم مشخص گردید ودر مرحله بعدی ضرایب حاصل از گراف فازی در اختیار خبرگان قرار گرفت ومراحل ساختاردهی به عوامل توسط دیمتیل فازی انجام پذیرفت.نتایج این پژوهش پس از ارائه مدل نشان می دهد عواملی نظیر توانایی کارکنان در تصمیم گیری؛پذیرش مسولیت در اجرای تصمیم؛دسترسی به ابزارهای مرتبط با تصمیم گیری ومنابع خود کارآمدی کارکنان در توانمند سازی کارکنان واجرای صحیح بانکداری اختصاصی ؛شرکتی؛کسب وکار وسرمایه گذاری موثر است ومهارتهای احساس شایستگی ؛انگیزش ؛مشارکت پذیری؛احساس موثر بودن؛فناوری اطلاعات در بانکداری خرد ومجازی وعوامل آموزش وپاداش در تمامی انواع بانکداری جامع موثر هستند. پرونده مقاله -
مقاله
2 - ارائه مدل استراتژیک بازاریابی سبز مبتنی بر کسب مؤلفههای مزیت رقابتیدر صنایع غذایی کالهمدیریت فردا , شماره 77 , سال 22 , زمستان 1402هدف : هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل استراتژیک بازاریابی سبز مبتنی بر کسب مؤلفههای مزیت رقابتیدر صنایع غذایی کاله است كه به روش تركیبي (كیفي- كمي)انجام شده است. روش شناسی : در این پژوهش در مرحله کیفی با استفاده از کدگذاری باز , محوری و گزینشی استفاده گردید كه تعدادی از چکیده کاملهدف : هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل استراتژیک بازاریابی سبز مبتنی بر کسب مؤلفههای مزیت رقابتیدر صنایع غذایی کاله است كه به روش تركیبي (كیفي- كمي)انجام شده است. روش شناسی : در این پژوهش در مرحله کیفی با استفاده از کدگذاری باز , محوری و گزینشی استفاده گردید كه تعدادی از خبرگان صنعت غذایی شامل مدیران و کارشناسان شرکت کاله به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها در بخش کمی، از نرم افزار اکسل و اس پي اس اس استفاده شده است. یافته ها : یافتههای حاصل از پژوهش شامل 10 بعد (منابع موجود، نوآوریها، استراتژیها، قابلیتها، الزامات، تحقیق و توسعه، امکانات و تجهیزات، ارزشآفرینی، کارآفرینی و رهبری هزینه)، 6 مولفه که شامل (منابع انسانی و حمایتی، سرمایه اجتماعی و رفتار فرهنگ سازمانی و عملکرد و فرصتها )و 88 شاخص شناسایی شدند . نتیجه گیری : شرکتهایی که بازاریابی سبز را دنبال می کنند( به طور اخص شرکت صنایع غذایی کاله) ، تلاش کنند تا از فرآیندهای شرکت و روش های بازاریابی برای تعادل ابعاد زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی جهت اطمینان از توسعه بلندمدت، برای جذب مشتری و مشارکت در جامعه استفاده نمایند . برازش مدل از طریق مدل GOF بصورت ميانگين هندسي R2 و متوسط اشتراک محاسبه گردید که داراي مقدار 830/0است، نشان داد مدل مطلوب بوده و در نتیجه مدل کلی تأیید شد. همچنین مقايسه نتايج تحقيق با تحقيقات انجام شده در این حوزه نشان میدهد که نتایج حاصل از تحقیق با تحقیقات انجام پذیرفته همراستا بوده و همخوانی دارد. پرونده مقاله