در سالهای اخیر تأمین مالی جمعی بهعنوان روشی مبتنی بر وب 2 و شبکههای اجتماعی در تأمین مالی برای کسب و کارهای نوپا دارای رشد چشمگیری از جنبههای گوناگونی مانند تعداد پلتفرمهای ارائهدهنده، تعداد کمپینها و نرخ موفقیت آنها، حجم سرمایه تأمین شده و تعداد مدلهای ارائه ش چکیده کامل
در سالهای اخیر تأمین مالی جمعی بهعنوان روشی مبتنی بر وب 2 و شبکههای اجتماعی در تأمین مالی برای کسب و کارهای نوپا دارای رشد چشمگیری از جنبههای گوناگونی مانند تعداد پلتفرمهای ارائهدهنده، تعداد کمپینها و نرخ موفقیت آنها، حجم سرمایه تأمین شده و تعداد مدلهای ارائه شده میباشد که این رشد سبب شده است تا محققان مختلف به بررسی این پدیده از ابعاد مختلف بپردازند. لذا این مقاله بدنبال بررسی جامع ادبیات مرتبط با این روش میباشد. در این پژوهش با مرور نظاممند 60 مقاله منتشر شده تا سال 2017 درخصوص مقوله تأمین مالی جمعی، به جمعبندی پژوهشهای صورت یافته در این زمینه پرداخته شده و الگوی گرایش پژوهشها از طریق شناسایی کانونهای مورد توجه محققین تعیین گردیده است. همچنین خلاءهای پژوهشهای موجود و پیشنهادات برای پژوهشهای آینده در زمینه تأمین مالی جمعی شناسایی و تبیین شده است. نتایج بررسی نشان داد که تعداد مطالعات انجامشده پیرامون این رویکرد جدید خیلی زیاد نمیباشد ولی در حال افزایش بوده و بیشتر پژوهشها تاکنون به بررسی یک بُعد از تأمین مالی جمعی آن هم بصورت تجربی و اکتشافی بدون وجود چارچوب تئوریک و همچنین مطالعه موردی بوده است و نیاز میباشد تا محققان این روش را با رویکردی جامع و با استفاده از بررسی نظر بازیگران مختلف آن مطالعه کرده و عوامل مؤثر بر موفقیت این روش را استخراج نمایند.
پرونده مقاله
تحلیل سه مقیاس سازمان، واحدهای سازمان و کارکنان انفرادی آن در دو سطح انتزاعی خرد و کلان تحت بستر زمان، مکان و رخداد میتواند تأثیر چشمگیری بر شفافسازی مفهوم یادگیری و ایجاد فرصتهای سیاستگذاری مؤثر بر مبنای آن روی شاخصهای عملکرد سیستم و عاملهای سازندهشان داشته چکیده کامل
تحلیل سه مقیاس سازمان، واحدهای سازمان و کارکنان انفرادی آن در دو سطح انتزاعی خرد و کلان تحت بستر زمان، مکان و رخداد میتواند تأثیر چشمگیری بر شفافسازی مفهوم یادگیری و ایجاد فرصتهای سیاستگذاری مؤثر بر مبنای آن روی شاخصهای عملکرد سیستم و عاملهای سازندهشان داشته باشد. عدم توجه جدی به این امر موجب شده تا ارتباط یادگیری سازمانی و یادگیری در سطوح خردتر سازمان به وضوح مشخص نباشد و نظارت بر اثر یادگیری در سازمان بر شاخصهای عملکردی مبهم مانده و در نتیجه نتوان به دقت متوجه شد یادگیری سازمانی یک عامل مؤثر بر مزیتهای رقابتی سازمان است یا خیر. رفع چنین ابهامی با توسعهی «رویکرد چندروشی» برای مدلسازی سیستم و یکپارچهسازی یادگیری به کمک شبیهسازی مختلط مدلها ممکن شدهاست. متدولوژی توسعهیافته در این پژوهش و معماریهای مربوطه، سکوی خام اما همهجانبهای است که پذیرای مدلسازی شفاف انواع مفاهیم انتزاعی سازمان بر روی خود است. تحلیل موردی سازمانها که محک زننده ارزش متدولوژی است میتواند موضوع اصلی پژوهشهای آتی در این حوزه باشد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند