نشریه صنعت و دانشگاه
,
شماره38,سال
10
,
پاییز-زمستان
1396
هدف این پژوهش مطالعه رابطه بین رهبری تحولگرا، تفکر استراتژیک و یادگیری سازمانی با فرآیند حمایت ایده توسعه محصول جدید میباشد و در نظر دارد اهمیت رهبری تحولگرا، طرحهای ظرفیت سازی تفکر استراتژیک و یادگیری سازمانی را به منظور حمایت از ایدههای توسعه محصول جدید در شرکته چکیده کامل
هدف این پژوهش مطالعه رابطه بین رهبری تحولگرا، تفکر استراتژیک و یادگیری سازمانی با فرآیند حمایت ایده توسعه محصول جدید میباشد و در نظر دارد اهمیت رهبری تحولگرا، طرحهای ظرفیت سازی تفکر استراتژیک و یادگیری سازمانی را به منظور حمایت از ایدههای توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان دانشگاه فردوسی تدوین نماید. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی شمرده میشود. جامعه آماری آن را مدیران شرکتهای دانشبنیان مستقر در مرکز رشد جامع دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل میدهد که به دلیل پایین بودن تعداد جامعه آماری، از روش سرشماری استفاده شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد میباشد که روایی آن نیز از دید صاحب نظران و خبرگان مدیریت تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. برای آزمون فرضیههای پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افـزارPLS استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که فرآیند رهبری تحولگرا، تفکر استراتژیک و یادگیری سازمانی تاثیر مثبتی بر فرآیند حمایت ایده توسعه محصول جدید دارند، علاوه بر این رهبری تحولگرا بر یادگیری سازمانی نیز تاثیرگذاری مثبتی دارد ولی رابطه آن با تفکر استراتژیک به تایید نرسید. از طرفی یادگیری سازمانی نیز بر تفکر استراتژیک اثر مثبتی دارد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند