فهرست مقالات ناصر فقهی فرهمند


  • مقاله

    1 - آزمون الگوی مفهومی عوامل موثر بر توسعه نوآوری خدمات در صنعت بانکداری(مورد مطالعه: بانک ملت استان آذربایجان¬شرقی)
    مدیریت فردا , شماره 71 , سال 21 , تابستان 1401
    نوآوری در صنعت بانکداری که بسیار رقابتی است، نقش بسزایی دارد. بانک ها ضمن تعهدات مسئولیت اجتماعی خود، مسئولیت حداکثر سودآوری و افزایش ثروت سهامداران را بر عهده دارند که تنها راه دستیابی بانک ها به این نتیجه مطلوب، نوآوری است. بنابراین هدف این پژوهش آزمون الگوی مفهومی عو چکیده کامل
    نوآوری در صنعت بانکداری که بسیار رقابتی است، نقش بسزایی دارد. بانک ها ضمن تعهدات مسئولیت اجتماعی خود، مسئولیت حداکثر سودآوری و افزایش ثروت سهامداران را بر عهده دارند که تنها راه دستیابی بانک ها به این نتیجه مطلوب، نوآوری است. بنابراین هدف این پژوهش آزمون الگوی مفهومی عوامل موثر بر توسعه نوآوری خدمات در صنعت بانکداری بوده است. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی- توسعه ای بوده است. در این پژوهش در مرحله اول با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری، الگوی مفهومی عوامل موثر بر توسعه نوآوری خدمات در صنعت بانکداری تدوین شده و در مرحله بعدی با استفاده از مدلسازی مسیری- ساختاری الگوی تدوین شده آزمون گردیده است. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که پس از تعیین روایی و پایایی در بین اعضای نمونه آماری توزیع شده است. جامعه آماری در بخش تدوین الگو، خبرگان آشنا به موضوع و در بخش آزمون الگوی تدوین شده، کلیه مدیران، روسای شعب و معاونین آنها در بانک ملت بوده است. بر همین اساس 13 نفر خبره و 108 نفر مدیران، روسای شعب و معاونین در دو بخش از پژوهش به عنوان نمونه آماری مشارکت داشته اند. یافته های پژوهش ضمن نشان دادن روابط مختلف بین ابعاد توسعه نوآوری خدمات در صنعت بانکداری، نشان می دهد که فرایند توسعه خدمات جدید تأثیرپذیرترین عامل و سازمان و مدیریت تأثیرگذارترین عامل در توسعه نوآوری خدمات بانک می باشند. همچنین آزمون الگوی تدوین شده نشان دهنده اعتبار الگو در جامعه آماری مورد بررسی بوده است. پرونده مقاله