مطالعه و الگویابی سازمانهای نوآور و فرآیند طراحی و َعملیاتی کردن این سازمانها
محورهای موضوعی : عمومىعباسعلِی قدیریان 1 , مجتبی رفیعی 2 , سیدعلیاکبر احمدی 3 , ابوالحسن فقیهی 4
1 -
2 - دانشگاه پیام نور
3 - دانشگاه پیام نور
4 - دانشگاه آزاد اسلامی
کلید واژه: نوآوری, نوآور بودن سازمانی, سازمانهای نوآور, خلق نوآوری, اقتباس نوآوری,
چکیده مقاله :
در دنیائی زندگی میکنیم که فضای کسب و کار هر روز پویا تر، پیچیده تر و غیرقابل پیشبینیتر شده است و در نتیجه نوآوریهای خاص و موردی نمیتواند موفقیت دراز مدت سازمان ها را تضمین نماید، به همین جهت در سالهای اخیر موضوع نوآور شدن و توسعه سازمانهای نوآور در دستور کار رهبران ارشد شرکتها قرار گرفته است اما در ایران تاکنون توجه خاصی به این موضوع معطوف نشده است. این مقاله درصدد تو ضیح این مفاهیم و تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف انها است بدین منظور ابتدا نوآوری، نوآور بودن سازمانها و تفاوتهای انها بیان می شود، سپس به تشریح مفاهیم کلیدی سازمانهای نواور، ویژگی ها و مراحل مورد نیاز برای طراحی و عملیاتی انها میپردازیم و در پایان چالشها و چشماندازهای آینده این سازمانها را ترسیم خواهیم کرد.
We are living in the world that increasingly facing with more dynamic, complex unpredictable business context. So, the random innovation are not able to keep the long term competitive advantage of the company and even their survival, so long term success of companies is depended on innovativeness, but Iranian company leader and researcher pay less attention to this matter. So, in response to this need, in this paper we will analysis the innovation and innovativeness concept and their difference. Then, we shall describe the main characteristic of innovative organization, and phases of designing and implementing of this organization. Finally, the challenges and prospect that they are facing with shall be explained.