مطالعه و الگویابی سازمانهای نوآور و فرآیند طراحی و َعملیاتی کردن این سازمانها
الموضوعات :عباسعلِی قدیریان 1 , مجتبی رفیعی 2 , سیدعلیاکبر احمدی 3 , ابوالحسن فقیهی 4
1 -
2 - دانشگاه پیام نور
3 - دانشگاه پیام نور
4 - دانشگاه آزاد اسلامی
الکلمات المفتاحية: نوآوری, نوآور بودن سازمانی, سازمانهای نوآور, خلق نوآوری, اقتباس نوآوری,
ملخص المقالة :
در دنیائی زندگی میکنیم که فضای کسب و کار هر روز پویا تر، پیچیده تر و غیرقابل پیشبینیتر شده است و در نتیجه نوآوریهای خاص و موردی نمیتواند موفقیت دراز مدت سازمان ها را تضمین نماید، به همین جهت در سالهای اخیر موضوع نوآور شدن و توسعه سازمانهای نوآور در دستور کار رهبران ارشد شرکتها قرار گرفته است اما در ایران تاکنون توجه خاصی به این موضوع معطوف نشده است. این مقاله درصدد تو ضیح این مفاهیم و تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف انها است بدین منظور ابتدا نوآوری، نوآور بودن سازمانها و تفاوتهای انها بیان می شود، سپس به تشریح مفاهیم کلیدی سازمانهای نواور، ویژگی ها و مراحل مورد نیاز برای طراحی و عملیاتی انها میپردازیم و در پایان چالشها و چشماندازهای آینده این سازمانها را ترسیم خواهیم کرد.