برسی دو عامل روانشناختی و فیزیولوژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی
محورهای موضوعی : علوم برنامه ریزی
1 - دانشگاه علمی کاربردی
کلید واژه: عامل روانشناختی, عامل فیزیولوژیک , اختلالات املانویسی,
چکیده مقاله :
املا از جمله مهارت های آموزشی و نوشتنی بسیار مهمی است که نیاز به پرداز های متعدد ذهنی دارد و املا بخشی از برنامه آموزشی است که در آن خلاقیت مطرح نیست بلکه تنها یک نمونه ویا ترتیب حروف آن مد نظر است. املای یک کلمه بسیار مشکل تر از خواندن آن کلمه است چرا که باز شناسی یک کلمه چاپی، یک عمل کد برگردانی است لذا بعضی از کودکانی که درخواندن ضعیف هستند،دراملا نویسی هم دچارمشکل می باشند. هدف مقاله ی حاضر برسی دو عامل روانشناختی و فیزیووژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی است و روش جمع آوری آن کتابخانه می باشد. در این تحقیق به بررسی دو عامل روانشناختی و فیزیووژیک اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی پرداخته شد ابتدا به برسی عامل روانشناختی و سپس به عامل فیزیولوژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان و در نهایت نتایج حاصل از جمع بندی این دو عامل نتیجه گیری شد.
Spelling is one of the very important educational and writing skills that requires multiple mental processes, and spelling is a part of the educational program in which creativity is not considered, but only an example or order of letters is considered. Spelling a word is much more difficult than reading that word because recognizing a printed word is a code-reversal process, so some children who are weak in reading also have problems in spelling. The purpose of this article is to examine two psychological and physiologic factors in spelling disorders of primary school students. This research is of applied type and the collection method is library. In this research, two psychological and physiologic factors were examined in the spelling disorders of primary school students. First, the two psychological and physiologic factors in the spelling disorders of the students were investigated and finally, the results of summarizing these two factors were concluded. became.
tt