برسی دو عامل روانشناختی و فیزیولوژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی
الموضوعات :
1 - دانشگاه علمی کاربردی
الکلمات المفتاحية: عامل روانشناختی, عامل فیزیولوژیک , اختلالات املانویسی,
ملخص المقالة :
املا از جمله مهارت های آموزشی و نوشتنی بسیار مهمی است که نیاز به پرداز های متعدد ذهنی دارد و املا بخشی از برنامه آموزشی است که در آن خلاقیت مطرح نیست بلکه تنها یک نمونه ویا ترتیب حروف آن مد نظر است. املای یک کلمه بسیار مشکل تر از خواندن آن کلمه است چرا که باز شناسی یک کلمه چاپی، یک عمل کد برگردانی است لذا بعضی از کودکانی که درخواندن ضعیف هستند،دراملا نویسی هم دچارمشکل می باشند. هدف مقاله ی حاضر برسی دو عامل روانشناختی و فیزیووژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی است و روش جمع آوری آن کتابخانه می باشد. در این تحقیق به بررسی دو عامل روانشناختی و فیزیووژیک اختلالات املانویسی دانش آموزان ابتدایی پرداخته شد ابتدا به برسی عامل روانشناختی و سپس به عامل فیزیولوژیک در اختلالات املانویسی دانش آموزان و در نهایت نتایج حاصل از جمع بندی این دو عامل نتیجه گیری شد.
tt