• Home
  • عبدالرضا  فرجي راد

    List of Articles عبدالرضا  فرجي راد


  • Article

    1 - بررسی قصد مسافران از بازدید هتل های سبز محور- بر اساس (تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه ارزش – باور – هنجار) مطالعه موردی: هتل پارسیان – استان چهارمحال و بختیاری
    Environmental sciences and geography knowledge , Issue 1 , Year , Summer 2023
    امروزه صنعت گردشگری، به عنوان یکی از صنایع با رشد سریع در جهان ظهور کرده است، رشد و فعالیت های صنعت گردشگری علیرغم سهم اقتصادی آن عوارض جانبی دارد. فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری و مهمان نوازی باعث آلودگی، تولید مقدار زیادی زباله و کاهش منابع طبیعی شده است. هدف اصلی ا More
    امروزه صنعت گردشگری، به عنوان یکی از صنایع با رشد سریع در جهان ظهور کرده است، رشد و فعالیت های صنعت گردشگری علیرغم سهم اقتصادی آن عوارض جانبی دارد. فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری و مهمان نوازی باعث آلودگی، تولید مقدار زیادی زباله و کاهش منابع طبیعی شده است. هدف اصلی از بررسی مقدماتی این مطالعه ادغام نظریه توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده و ارزش باور - هنجار به عنوان مفاهیم اساسی در درک قصد بازدید از هتل سبز توریستی پارسیان استان چهارمحال و بختیاری است. روش و بررسی این مطالعه به صورت پرسشنامه به تعداد 160عدد، به صورت آنلاین جمع آوری گردید. جهت ارزیابی چارچوب مطالعه و رابطه فرضی از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شد. اصالت و ارزش اولیه در این مطالعه نشان می دهد تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه ارزش – باور – هنجار، درک قصد توریست برای بازدید از هتل سبز پارسیان استان چهارمحال و بختیاری را بخوبی ادغام می نماید. نکته حائز اهمیت، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه ارزش – باور – هنجار در پیش بینی قصد توریست برای بازدید از یک هتل سبز عملی و مفید بوده است. در مطالعه مفاهیم عملی، نتایج ارزشمندی را برای اپراتورهای هتل سبز ارائه می دهد تا استراتژی های موثری برای جذب گردشگران به بازدید از هتل های سبز را ایجاد نمایند. همچنین، یافته ها و نتایج در سطح این مطالعه تایید می نماید که قصد گردشگران برای اقامت در یک هتل سبز (پارسیان) به طور مستقیم تحت تأثیر هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک شده آنها است. علاوه بر این، این مطالعه رابطه ناچیز بین اعتماد سبز، هنجارهای شخصی و قصد اقامت گردشگران را تایید می کند. از سوی دیگر، اخلاق درک شده، مسئولیت پذیری، تمایل به پرداخت بیشتر و اثربخشی درک شده مصرف کننده در تبیین هنجارهای ذهنی مشتری، هنجارهای شخصی و کنترل رفتار درک شده معنادار بوده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی نقش اثرات گواهی نامه های استاندارد پایداری در اقدامات (رقابتی و عملکرد) در هتل های سبز - محور (مطالعه موردی: هتل پارسیان – استان چهارمحال و بختیاری)
    Environmental sciences and geography knowledge , Issue 1 , Year , Summer 2023
    امروزه، مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در محیط های جغرافیایی به دلیل افزایش فشار ذینفعان در مورد اثرات نامطلوب اجتماعی و زیست محیطی اقدامات شرکت های گردشگری، در خط مقدم دستور کار شرکت های مهمان نوازی قرار دارند. هدف از مطالعه مقدماتی بررسی مزایای گواهی های پایداری More
    امروزه، مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در محیط های جغرافیایی به دلیل افزایش فشار ذینفعان در مورد اثرات نامطلوب اجتماعی و زیست محیطی اقدامات شرکت های گردشگری، در خط مقدم دستور کار شرکت های مهمان نوازی قرار دارند. هدف از مطالعه مقدماتی بررسی مزایای گواهی های پایداری برای کسب و کارها، تأثیر آنها بر عملکرد مالی شرکت های مهمان نوازی پرداخته است و در سطح مجموعه رقابتی (کامپست) آن مشخص نیست. که برای پرکردن شکاف فوق در ادبیات، این مطالعه از داده های هتل پارسیان – استان چهارمحال و بختیاری به عنوان هتل سبز استفاده شده است. تا تأثیر گواهی‌های پایداری را بر شاخص‌های عملکرد کلیدی در هتل به کامپست خود (به عنوان مثال، اشغال، میانگین نرخ روزانه، درآمد هر اتاق در دسترس)، مقایسه کند. روش بررسی در این مطالعه، برای آزمایش فرضیه‌های خود، مدل‌های اثر تصادفی مختلفی را به کار بردیم تا تعیین کنیم آیا دریافت گواهینامه عملکرد هتل را بهبود می‌بخشد، آیا هتل‌ها باید به هتلی که گواهی دریافت می‌کند واکنش نشان دهند و آیا ترتیب پاسخ و زمان‌بندی پاسخ اهمیت دارد یا خیر. نمونه ما شامل مجموعه داده پانل نامتعادل از 51625 مشاهدات ماهانه از هتل بین المللی پارسیان دارای گواهی استاندارد واقع در استان چهارمحال و بختیاری است. ما هتل‌ بین المللی پارسیان را بر اساس تأیید قبلی و سبز بودن توسط چندین مطالعه انتخاب کردیم که این استان یک مقصد گردشگری به عنوان قطب اکو موزه طبیعت گردی است و هتل‌ مذکور همه سطوح را شامل می‌شود. یافته‌ها ما نشان می‌دهد که هتل‌های دارای گواهینامه می‌توانند خود را در مقایسه با رقبا از طریق مزیت حرکت اول افزایش دهند. در نتیجه، این مطالعه کمک های قابل توجهی به ادبیات مدیریت محیطی و پویایی رقابتی در صنعت مهمان نوازی ارائه می دهد. ما دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان‌بندی پاسخگویی به هتل‌های دیگر در مجموعه رقابتی آنها هنگام دریافت گواهینامه پایداری به مدیران ارائه می‌کنیم. Manuscript profile