• Home
  • علی پناهی فرد

    List of Articles علی پناهی فرد


  • Article

    1 - بررسي تأثير اقتصاد ديجيتال در بازاريابي بر توسعه صادرات و رشد اقتصادي همدان رويکرد توابع کاپيولا
    Roshd -e- Fanavari , Issue 2 , Year , Spring 2024
    يکي از مهم‌ترين و اثرگذارترين حوزه‌هايي که هم از بعد تأثير آن بر بخش اقتصادي و پتانسيل‌هاي بازاريابي و هم با در نظر داشتن آثار فرهنگي- اجتماعي، تغييرات قابل‌توجهي را با خود به همراه داشته است، توسعه فناوري‌هاي حوزه ارتباطات و به‌تبع آن توسعه ابعادي همچون اقتصاد ديجيتال More
    يکي از مهم‌ترين و اثرگذارترين حوزه‌هايي که هم از بعد تأثير آن بر بخش اقتصادي و پتانسيل‌هاي بازاريابي و هم با در نظر داشتن آثار فرهنگي- اجتماعي، تغييرات قابل‌توجهي را با خود به همراه داشته است، توسعه فناوري‌هاي حوزه ارتباطات و به‌تبع آن توسعه ابعادي همچون اقتصاد ديجيتال است. اين گستره وسيع، بازاريابي‌هاي الکترونيک مبتني بر ICT، و زيرمجموعه آن تجارت الکترونيک، تصميم‌گيري الگوريتمي در بازاريابي؛ که در مجموع اقتصاد الگوريتمي ناميده مي‌شود؛ استفاده از فناوري‌هاي ديجيتال خودکار در توليد را پوشش مي‌دهد. در اين مطالعه به بررسي تأثير اقتصاد ديجيتال در بازاريابي بر توسعه صادرات و رشد اقتصادي همدان طي سال‌هاي 1399-1391 پرداخته شده است. براساس نتايج اين تحقيق بين اقتصاد ديجيتال و رشد اقتصادي و همچنين اقتصاد ديجيتال و صادرات در استان همدان بازدهي مثبت وجود دارد و به عبارت ديگر سرايت وجود دارد. در ارتباط با فرضيه اول، شاخص اقتصاد ديجيتال نشان‌دهنده وجود رابطه مثبت و معناداري بر رشد اقتصادي استان دارد و اين نشان از آن دارد که با افزايش سرمايه‌گذاري در بخش اقتصاد ديجيتال، صادرات استان افزايش خواهد يافت ضمن اينکه در رابطه با فرضيه دوم هر‌گونه رونق از طريق نفوذ فناوري‌هاي ديجيتال بر توسعه صادراتي استان اثرگذار است و در ارتباط با وابستگي صادرات و اقتصاد ديجيتال مي‌توان گفت کاپيولاي Tawn انتخاب شد که از جمله کاپيولاهايي است که قادر به توصيف ساختار وابستگي نامتقارن است، و نهايتاً هر دو فرضيه مورد تأييد قرار گرفت. Manuscript profile