Quarterly Journal of Training and Development of Human Resources
,
Issue30,Year,
Autumn
2021
مطالعه حاضر با استفاده از رویکرد کیفی و روش تئوری زمینه ای برای طراحی مدل بازاریابی مؤسسات ارائه دهنده خدمات آموزش و توسعه منابع انسانی انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل مدیران مؤسسات ارئه دهنده خدمات آموزشی و توسعه منابع انسانی بود که از طریق نمونه گیری هدفمند شناسایی و More
مطالعه حاضر با استفاده از رویکرد کیفی و روش تئوری زمینه ای برای طراحی مدل بازاریابی مؤسسات ارائه دهنده خدمات آموزش و توسعه منابع انسانی انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل مدیران مؤسسات ارئه دهنده خدمات آموزشی و توسعه منابع انسانی بود که از طریق نمونه گیری هدفمند شناسایی و انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه ها جمع آوری شد. یافته ها حاکی از آن است که عواملی نظیر شناخت سازمان های بزرگ و صنایع و دانستن مسائل و مشکلات آنها، مهارت های کارکنان موسسات آموزشی، انگیزه کارکنان موسسه، بانک های اطلاعاتی قوی ، استفاده از فناوری های نوین آموزشی، بسته بندی مناسب خدمات آموزشی، خدمات جانبی جذاب در موسسه، ارائه نمونه های موفق کارهای قبل، مدرسان باتجربه، برخورداری از استانداردهای آموزشی، مناسب بودن فضای آموزش ، سیستم تامین رضایت مشتری ، اعتبار مدارک و اخذ مجوزهای موسسه، شناخت رقبا ، شرایط اقتصادی جامعه و مردم، بحران های سیاسی، اجتماعی و زیستی و قیمت ها از جمله عوامل اصلی تأثیرگذار بر بازاریابی مؤسسات آموزش و توسعه منابع انسانی می باشند. در مدل تحقیق، افزایش درآمد، توسعه برند، افزایش قدرت در توسعه مدرسان و مربیان و توسعه اعتبار ملی، از پیامدهای به کارگیری راهبردهای مناسب برای بازاریابی مؤسسه آموزش و توسعه منابع انسانی استخراج گردید.
Manuscript profile
Social Studies in Tourism
,
Issue22,Year,
Summer
2023
با وجود ظرفیتهای بالقوه گردشگری در کشور، به علت فقدان زیرساختها، موانع قانونی و تحریمهای خارجی، گردشگران خارجی کمی در مقایسه با کشورهای رقیب از ایران بازدید میکنند. یکی از روندهای مهم در این صنعت، رشد چشمگیر استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در این حوزه است. تح More
با وجود ظرفیتهای بالقوه گردشگری در کشور، به علت فقدان زیرساختها، موانع قانونی و تحریمهای خارجی، گردشگران خارجی کمی در مقایسه با کشورهای رقیب از ایران بازدید میکنند. یکی از روندهای مهم در این صنعت، رشد چشمگیر استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در این حوزه است. تحقیق حاضر با هدف شناسایی سناریوهای آینده هوش کسبوکار در صنعت گردشگری ایران انجام شده است. تحقیق حاضر از نظر جهتگیری، کاربردی و از منظر هدف، اکتشافی است. همچنین از روشهای کیفی و کمی برای تحلیل دادهها استفاده شد. جامعه نظری پژوهش، خبرگان گردشگری، آیندهپژوهی و هوش کسبوکار بودند و نمونهها با استفاده از روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب شدند. تحقیق در سه مرحله انجام شد. در گام اول، پیشرانهای مؤثر روی آینده هوش کسبوکار در گردشگری از طریق مرور پیشینه و اخذ نظر از خبرگان، بدست آمد. در مرحله بعد، 30 پیشران بدست آمده غربال و بعد با ایداس، اولویتبندی شدند. در ابتدا پیشرانها با آزمون دوجملهای غربال شدند و 20 پیشران از تحلیل حذف شد. 10 پیشران باقیمانده با ایداس، ارزیابی و دو پیشران نوع فرهنگ تصمیمگیری و ورود گردشگران خارجی به عنوان پیشرانهای نهایی، انتخاب شدند. بر اساس پیشرانهای نهایی و کاربست ابزار تعاریف ریشهای و کارگاه هماندیشی، چهار سناریو با اسامی عصر شکوفایی، عصر ناهمسانی، خانه عنکبوت و عصر یخی پرورش یافت. سناریوهای عصر شکوفایی و عصر یخی، بهترتیب بهترین و بدترین شرایط را در مورد آینده هوش کسبوکار در گردشگری به تصویر میکشند.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.