در سال هاي اخير، شرکت هاي زيادي اقدام به يکپارچه سازي فعاليت هاي مرتبط با مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش نموده-اند. علت اين امر را مي توان در نقش کليدي که مديريت دانش در مديريت ارتباط با مشتري بازي مي کند، جستجو نمود. پتانسيل ارتباط دو جانبه دو حوزه ي مذکور و نقش More
در سال هاي اخير، شرکت هاي زيادي اقدام به يکپارچه سازي فعاليت هاي مرتبط با مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش نموده-اند. علت اين امر را مي توان در نقش کليدي که مديريت دانش در مديريت ارتباط با مشتري بازي مي کند، جستجو نمود. پتانسيل ارتباط دو جانبه دو حوزه ي مذکور و نقش کليدي مديريت دانش در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري توجه محققان را به خود جلب کرده است. حاصل ترکيب مديريت دانش با مديريت ارتباط با مشتري، مديريت دانش مشتري مي شود که نيازمند طرز تفکر متفاوتی در تعدادي از متغيرهاي کليدي اين دو حوزه است. متغيرهاي کليدي در نظر گرفته شده براي هر مدل مديريت دانش مشتري با توجه به نوع مدل متفاوت مي باشد. تعدادي از مدل هاي ارائه شده براي مديريت دانش مشتري عبارتند از مدل مفهومي، فرايندي و سيستمي. اين مقاله به توسعه ي مدل فرايندي پرداخته که از تلفيق مدل مهندسي کسب و کار، شش فرايند کسب و کار مبتني بر سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري با چهار جنبه ي مديريت دانش در فعاليت هاي اصلي کسب و کار (بازاريابي، فروش و خدمات) حاصل مي گردد.
Manuscript profile
امروزه اينترنت همه ابعاد زندگی ما را فراگرفته است و رایانش ابري جديدترين ارائه اين سرويس روي وب موجود در همه جا ميباشد. رایانش ابري بيشتر به عنوان پديدهاي اعتيادآور در فناوري اطلاعات و دنياي کسب و کار، نويد دهندهاي براي ارائه مزاياي ميزباني ملاحظه شد. شرکتها به جستج More
امروزه اينترنت همه ابعاد زندگی ما را فراگرفته است و رایانش ابري جديدترين ارائه اين سرويس روي وب موجود در همه جا ميباشد. رایانش ابري بيشتر به عنوان پديدهاي اعتيادآور در فناوري اطلاعات و دنياي کسب و کار، نويد دهندهاي براي ارائه مزاياي ميزباني ملاحظه شد. شرکتها به جستجو وراي اين اعتياد و ملاحظه جدي ارزش حقيقي ترکيب ابر در کسب و کار خود نياز دارند. براي راهاندازي کسب و کار روي ابر بايد از مدلهاي استقرار و سرويس ابر بهره جست و با صرف هزينه کمتر، خدمات بيشتري دريافت نمود. در اين پژوهش سيستم ابر به همراه مؤلفههاي آن که براي پيادهسازي کسب و کار يک شرکت روي ابر مورد نياز هستند، از ديدگاه تجاري مورد مطالعه قرار گرفته است. سپس مفاهيم فناوري هسته و در ادامه تحليل SWOT برای سازمانهای کوچک و متوسط در دنياي ابر و چالشهاي موجود توضيح داده شده است. سپس راهبردهاي پیشنهادی برای تبدیل ضعفها به قوت و تهدیدات به فرصت ارائه گردیده است. نهادینه شدن راهبردهای پیشنهادی به کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در سازمانها و کاربران عادی کمک شایان توجهی خواهد نمود و این امر خود سبب افزایش سودآوری در کسب و کارهای مرتبط با رایانش ابری خواهد گردید.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.