• Home
  • سید علی  بنی‌هاشمی

    List of Articles سید علی  بنی‌هاشمی


  • Article

    1 - شناسایی و بررسی تاثیر مشوقهای مالیاتی بر پویایی‌ سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
    Journal of Industry and University , Issue 24 , Year , Spring_Summer 2014
    یکی از عوامل مهم پیشرفت و برخورداری از یک سرمایه‌گذاری مطلوب در هر منطقه، شناسایی ویژگی‌های بالقوه منطقه و ایجاد زمینه مناسب برای استفاده درست از امکانات و شرایط موجود در آن است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر مشوقهای مالیاتی بر سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی است. ر More
    یکی از عوامل مهم پیشرفت و برخورداری از یک سرمایه‌گذاری مطلوب در هر منطقه، شناسایی ویژگی‌های بالقوه منطقه و ایجاد زمینه مناسب برای استفاده درست از امکانات و شرایط موجود در آن است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر مشوقهای مالیاتی بر سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی است. روش انجام تحقیق توصیفی‌-‌ زمینه‌یابی است. برای تحقق بخشیدن به اهداف پژوهش دو فرضیه مطرح، و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری شد و داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. همچنین برای آزمون فرضیات تحقیق روش آماری t تک متغیره مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین مشوقهای مالیاتی و میزان سرمایه‌گذاری در منطقه رابطه معناداری وجود دارد؛ به‌عبارت دیگر سرمایه‌گذاران با وجود چنین مشوقهایی موافق بوده و آن را لازم می‌دانند. اما معتقدند که این مشوقها به تنهایی کافی نبوده و یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مستلزم وجود امکانات قابل دسترس و حمایت بیشتری است. Manuscript profile

  • Article

    2 - تدوین و ارزیابی استراتژی های دانشگاه با مدل تلفیقی A'WOT
    Journal of Industry and University , Issue 28 , Year , Spring_Summer 2015
    مدیریت استراتژیک عبارت است از فرآیند تضمین دست یابی سازمان به فواید ناشی از به کارگیری استراتژی های سازمانی مناسب. همچنین هنر و علم فرمول بندی، اجرا و ارزیابی تصمیمات چندبعدی با تأکید بر یکپارچه سازی عوامل مدیریت، بازاریابی، امور مالی، تولید و خدمات و غیره می باشد. امرو More
    مدیریت استراتژیک عبارت است از فرآیند تضمین دست یابی سازمان به فواید ناشی از به کارگیری استراتژی های سازمانی مناسب. همچنین هنر و علم فرمول بندی، اجرا و ارزیابی تصمیمات چندبعدی با تأکید بر یکپارچه سازی عوامل مدیریت، بازاریابی، امور مالی، تولید و خدمات و غیره می باشد. امروزه دانشگاه ها به عنوان سازمان هایی غیرانتفاعی همچون دیگر سازمان-ها، با محیطی پیچیده و متلاطم روبرو هستند. هدایت صحیح دانشگاه نیازمند درک محیط داخلی و خارجی و اتخاذ تصمیم-های راهبردی هوشمندانه می باشد. هدف از انجام این پژوهش، تدوین و ارزیابی استراتژی دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی می باشد. از این رو، با استفاده از تحلیل محیط داخلی (نقاط قوت و ضعف) و محیط خارجی (فرصت ها و تهدیدها) در دانشگاه پیام نور استان، استراتژی های دانشگاه با استفاده از مدل SWOT شناسایی گردیدند. سپس با تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، استراتژی های اخذ شده از نظر اهمیت اولویت بندی شدند. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور استان می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه آماری مورد نظر انتخاب گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که استراتژی ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه ها، شاهراه اصلی در موفقیت دانشگاه ها به حساب می آید، و دانشگاه ها برای موفقیت بیشتر، باید ارتباط مؤثرتری با صنعت برقرار نمایند. ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه ها، زیربنای تحقق سایر استراتژی ها از جمله گسترش رشته های فنی و مهندسی، توسعه تحقیقات علمی دانشگاه ها و تبدیل شدن به قطب علمی در حوزه خاص می باشد. Manuscript profile