در اين مقاله کنترل دینامیک عرضی خودرو با سرعت طولی ثابت، با استفاده از برنامهریزی پویای تطبیقی، کنترل پسگام و نظریه بازیهای مجموع- صفر بررسی شده است. دینامیک به صورت غیر خطی در نظر گرفته شده و گشتاور فرمان به جای زاویه فرمان به عنوان ورودی قرار گرفته است. در روش ارائ More
در اين مقاله کنترل دینامیک عرضی خودرو با سرعت طولی ثابت، با استفاده از برنامهریزی پویای تطبیقی، کنترل پسگام و نظریه بازیهای مجموع- صفر بررسی شده است. دینامیک به صورت غیر خطی در نظر گرفته شده و گشتاور فرمان به جای زاویه فرمان به عنوان ورودی قرار گرفته است. در روش ارائهشده ابتدا دینامیک عرضی خودرو به همراه دینامیک نگهداری خط ادغام شده و تشکیل یک زیرسیستم میدهند که ورودی آن زاویه فرمان است و انحنای جاده به عنوان اغتشاش در نظر گرفته شده است. با استفاده از برنامهریزی پویای تطبیقی، شبکههای عصبی و نظریه بازیهای مجموع- صفر برای این زیرسیستم، قانون کنترل بهینه استخراج شده و سپس نتیجه به زیرسیستم دوم که همان دینامیک زاویه فرمان خودرو است اعمال میگردد که در آن قانون کنترل با استفاده از روش کنترل پسگام استخراج میشود. در پایان به منظور مشاهده کارایی الگوریتم ارائهشده، روش مذکور بر روی یک مدل، شبیهسازی میشود.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.