در این مقاله، طراحی کنترلکننده برای سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با محوریت مد لغزشی انجام گرفته است. ادوات سیستم تعلیق شامل فنر و ضربهگیر دارای مشخصههای غیر خطی بوده و ثابتهای این مشخصهها نامعین ولی دارای کران مشخصی هستند. جهت سادهسازی طراحی کنترلکننده برای این سیس More
در این مقاله، طراحی کنترلکننده برای سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با محوریت مد لغزشی انجام گرفته است. ادوات سیستم تعلیق شامل فنر و ضربهگیر دارای مشخصههای غیر خطی بوده و ثابتهای این مشخصهها نامعین ولی دارای کران مشخصی هستند. جهت سادهسازی طراحی کنترلکننده برای این سیستم، خطیسازی فیدبک پیشنهاد شده است و در ادامه با استفاده از یک استراتژی بهینه، یک سطح لغزش تناسبی- انتگرالی به دست آورده و کنترلکنندهای برای برآوردهسازی شرط لغزش پیشنهاد شده است. فرایند طراحی به گونهای است که نه تنها پایداری مجانبی سیستم تعلیق را در حضور نامعینیهای پارامتری موجود تضمین میکند، بلکه طراح میتواند با تنظیم پارامترهایی، مصالحه مورد نظر خود بین راحتی سرنشینان خودرو و فرمانپذیری و کنترلپذیری خودرو را به عنوان اهداف مهم یک سیستم تعلیق ایجاد کند.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.