هدف اصلي پژوهش حاضر تدوين مدل تأثیرگذاری مسئوليت های اجتماعی بر عملکرد مالی و واکنش-های مصرف کننده است. پژوهش از نظر هدف،کاربردي با ماهيت توصيفي- پيمايشي و از نوع ميداني مي باشد. مباني نظري پژوهش، به روش کتابخانه اي و داده ها به وسیله نمونه گيري تصادفي و با پرسشنامه مح More
هدف اصلي پژوهش حاضر تدوين مدل تأثیرگذاری مسئوليت های اجتماعی بر عملکرد مالی و واکنش-های مصرف کننده است. پژوهش از نظر هدف،کاربردي با ماهيت توصيفي- پيمايشي و از نوع ميداني مي باشد. مباني نظري پژوهش، به روش کتابخانه اي و داده ها به وسیله نمونه گيري تصادفي و با پرسشنامه محقق ساخته با پايايي کلي97% به دست آمده است. پرسشنامه پژوهش مبتني بر54 سؤال اصلي است. جامعه آماري پژوهش در بردارنده مدیران و مشتریان اصلی شرکت های منتخب صنایع غذایی استان خوزستان (ایران) است. نمونه پژوهش شامل 540 نفراز مدیران و مشتریان است که به طور تصادفي انتخاب شدهاند. به دليل بررسي همزمان چندين متغير و روابط بين آنها از مدلسازی معادلات ساختاري استفاده شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي با نرمافزارهایSPSS و AMOS استفاده شده است. بر اساس نتايج به دست آمده تمامي فرضيه هاي پژوهش در سطح اطمينان 95% تأیید شد. مقادير شاخصهاي نيکويي برازش در مدل نهايي، نشان دهنده مناسب بودن مدل مي باشد. بدين ترتيب مسئولیت اجتماعی هم به طور مستقیم و هم با ميانجي-گري واکنش های مصرفکننده بر عملکرد مالی تأثیر ميگذارد.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.