• Home
  • امید فریدونی

    List of Articles امید فریدونی


  • Article

    1 - تأثیر مسئولیت¬های اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی و واکنش های مصرف کننده درصنایع غذایی
    Modiriat-e- farda , Issue 48 , Year , Autumn 2016
    هدف اصلي پژوهش حاضر تدوين مدل تأثیرگذاری مسئوليت های اجتماعی بر عملکرد مالی و واکنش-های مصرف کننده است. پژوهش از نظر هدف،کاربردي با ماهيت توصيفي- پيمايشي و از نوع ميداني مي باشد. مباني نظري پژوهش، به روش کتابخانه اي و داده ها به‌ وسیله نمونه گيري تصادفي و با پرسشنامه مح More
    هدف اصلي پژوهش حاضر تدوين مدل تأثیرگذاری مسئوليت های اجتماعی بر عملکرد مالی و واکنش-های مصرف کننده است. پژوهش از نظر هدف،کاربردي با ماهيت توصيفي- پيمايشي و از نوع ميداني مي باشد. مباني نظري پژوهش، به روش کتابخانه اي و داده ها به‌ وسیله نمونه گيري تصادفي و با پرسشنامه محقق ساخته با پايايي کلي97% به‌ دست آمده است. پرسشنامه پژوهش مبتني بر54 سؤال اصلي است. جامعه آماري پژوهش در بردارنده مدیران و مشتریان اصلی شرکت های منتخب صنایع غذایی استان خوزستان (ایران) است. نمونه پژوهش شامل 540 نفراز مدیران و مشتریان است که به طور تصادفي انتخاب شده‌اند. به دليل بررسي همزمان چندين متغير و روابط بين آنها از مدل‌سازی معادلات ساختاري استفاده شده و برای تجزیه ‌و تحلیل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي با نرم‌افزارهایSPSS و AMOS استفاده شده است. بر اساس نتايج به‌ دست آمده تمامي فرضيه هاي پژوهش در سطح اطمينان 95% تأیید شد. مقادير شاخص‌هاي نيکويي برازش در مدل نهايي، نشان‌ دهنده مناسب بودن مدل مي باشد. بدين ترتيب مسئولیت اجتماعی هم به طور مستقیم و هم با ميانجي-گري واکنش های مصرف‌کننده بر عملکرد مالی تأثیر مي‌گذارد. Manuscript profile