Philasophy and Children
,
Issue16,Year,
Autumn_Winter
2021
هدفپژوهش حاضر، بررسی تأثیر اجرای برنامه مهارتهای تفکر بر افزایش شادکامی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر تهران است. نمونه این پژوهش شامل شصت دانشآموز دختر مقطع متوسطه اول شهر تهران هستند که بصورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدهاند. ابزار جمعآوری داده More
هدفپژوهش حاضر، بررسی تأثیر اجرای برنامه مهارتهای تفکر بر افزایش شادکامی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر تهران است. نمونه این پژوهش شامل شصت دانشآموز دختر مقطع متوسطه اول شهر تهران هستند که بصورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدهاند. ابزار جمعآوری دادهها، آزمون شادکامی آکسفورد است و در ضمن برای بررسی فرضیههای پژوهش از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شده است. بمنظور تحلیل دادهها از مقایسه میانگین افتراقی(تفاوت نمرهها در پیشآزمون و پسآزمون) با بهرهگيري از آزمون T استودنت برای گروههای مستقل استفاده شده است.
یک کارگاه بيست جلسهيی که بصورت هفتهيی يك جلسة 45 دقیقهيی تشکیل شد و از روش کلاسداری به شیوة حلقه کندوکاو شارپ ـ لیپمن و از داستانهای فکری فیلیپ کم و رابرت فیشر بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان ميدهد که اجرای برنامه آموزش «فلسفه و کودک» با روش حلقه کندوکاو میتواند بر رشد شادکامی دانشآموزان مؤثر بوده و تأثیر مثبتی برجاي بگذارد.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.