شناسایی خواستهها و نیازهای مشتریان و کارکنان همواره در برگیرنده مجموعهایی از زوایای پنهان بوده که متناسب با فرهنگ و شرایط هر کشور پیچیدگیهای خاصی را در خود پرورش داده است. در این میان یادگیری سازمانی ابزار سودمندی برای سازمانها تا عملکرد خود را ارتقاء دهند و به عملک More
شناسایی خواستهها و نیازهای مشتریان و کارکنان همواره در برگیرنده مجموعهایی از زوایای پنهان بوده که متناسب با فرهنگ و شرایط هر کشور پیچیدگیهای خاصی را در خود پرورش داده است. در این میان یادگیری سازمانی ابزار سودمندی برای سازمانها تا عملکرد خود را ارتقاء دهند و به عملکرد مطلوب برسند. لذا به ضرورت بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری کارمندان 9 شعبه از شعبات بانک کشاورزی ایران در تهران بودند که براساس جدول مورگان 52 پرسشنامه در بین کارمندان بانک توزیع شد. روش تحقيق، توصیفی- پيمايشي و ابزار جمعآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. در اين پژوهش، هدف بررسي و تبيين تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد با میانجیگری مدیریت دانش بود. آلفای کرونباخ حاصل از پایایی کل سه پرسشنامه برابر 970/0 بهدست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی توسط نرمافزار SPSS 16 و Smart PLS3 انجام شد. تجزیه و تحلیل داده نشان داد که یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی و مدیریت دانش تأثیر مثبت مستقیم و معنیداری دارد. نتایج نشان میدهد که ارتقاء یادگیری سازمانی نقش مهمی بر شکلگیری بهبود عملکرد سازمانی دارد. لذا با تلاش همه کارکنان در جهت مدیریت دانش نوین و یادگیری سازمانی، عملکرد سازمانی بهبود مییابد.
Manuscript profile
امروزه با افزایش رقابت جهانی در فضای کسب و کار، شرکتها برای بقا و دستیابی به سود معقول نیاز به یک رابطه تنگاتنگ با تأمینکننده خود دارند. اخیراً محققان، مدلهایی را برای انتخاب تأمینکننده بررسی کردهاند، که به موضوع تعیین الگوی همکاری با همکاران منتخب توجه کمتری شده ا More
امروزه با افزایش رقابت جهانی در فضای کسب و کار، شرکتها برای بقا و دستیابی به سود معقول نیاز به یک رابطه تنگاتنگ با تأمینکننده خود دارند. اخیراً محققان، مدلهایی را برای انتخاب تأمینکننده بررسی کردهاند، که به موضوع تعیین الگوی همکاری با همکاران منتخب توجه کمتری شده است. با وجود تحقیقات زیادی که درخصوص انواع مدلهای همکاری، ویژگیها، الزامات و دستاوردهای آنها صورت گرفته، ولی ارائه یک الگو مناسب و جامع برای انتخاب مناسبترین نوع رابطه میان دو سازمان همکار مورد توجه کافی قرار نگرفته است. بهطور کلی الگوهای همکاری بین تأمینکننده- خریدار شامل برونسپاری، اتحاد راهبردی، سرمایهگذاری مشترک و تملک میباشد. هدف از این تحقیق طراحی مدلی است که با توجه به ویژگیهای محصول، شرایط کسب و کار و اهداف سازمان الگوی همکاری مناسب تعیین میشود. در این مدل از ساختار سود، فرصت، هزینه و ریسک که یک الگو جامع و پرکاربرد برای در تصمیمات راهبردی میباشد، استفاده شده است. در این تحقیق، انتخاب الگوی همکاری میان دو سازمان همکار، در جهت طراحی اجزا رادار بررسی شده است. با مطالعه کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان سازمان صنعت دفاعی ایران، عوامل مؤثر بر انتخاب الگوی همکاری مناسب برای رابطه میان دو سازمان همکار، شناسایی و اولویتبندی گردید. یک مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) جهت اولویتبندی معیارها و زیرمعیارهای مربوطه طراحی شده است. مقایسات زوجی براساس نظر خبرگان صورت پذیرفته و نتایج به کمک نرمافزار سوپر دسیژن تحلیل شده است.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.