هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر توانمندسازی کارکنان بر اشتراکگذاری دانش در سازمان پست و مخابرات شهر شیراز میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان پست و مخابرات شهر شیراز به تعداد 210 نفر بوده است. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفادهشده است More
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر توانمندسازی کارکنان بر اشتراکگذاری دانش در سازمان پست و مخابرات شهر شیراز میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان پست و مخابرات شهر شیراز به تعداد 210 نفر بوده است. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفادهشده است ، که با توجه به تعداد جامعه ، حجم نمونه موردنیاز پژوهش 132 نفر تعیین شده است. از آنجائی که این تحقیق در یک ارگان واقعی صورت گرفته است و از نتایج آن می توان بهصورت عملی استفاده کرد این تحقیق از نوع هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار میگیرد که بیشترین جمعآوری داده ها از طریق پرسشنامه با متغیرهای اشتراکگذاری دانش و توانمندسازی حاصلشده است که از پرسشنامه استاندارد استفادهشده است. جهت بررسی روایی از روایی سازه و پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.799 تائید شد. جهت تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده از نرمافزار smart PLS استفاده گردید. نتايج پژوهش نشان داد که توانمندسازی کارکنان بر اشتراکگذاری دانش در سازمان پست و مخابرات شهر شیراز دانش تاثیر معنیدار دارد .
Manuscript profile
Social Studies in Tourism
,
Issue20,Year,
Autumn_Winter
2022
گردشگری هوشمند با توجه به پیشرفتهای اخیر و گسترش فناوری اطلاعات به وجود آمده است و حالتهای جدید ارتباطات، روشهای جدید جمعآوری اطلاعات و فرصتهای جدید برای خلق ارزش و مدیریت را پیشنهاد داده است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوریهای گردشگری هوشمند بر رضایت ا More
گردشگری هوشمند با توجه به پیشرفتهای اخیر و گسترش فناوری اطلاعات به وجود آمده است و حالتهای جدید ارتباطات، روشهای جدید جمعآوری اطلاعات و فرصتهای جدید برای خلق ارزش و مدیریت را پیشنهاد داده است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوریهای گردشگری هوشمند بر رضایت از استفاده از فناوری در سفر می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل آن دسته از گردشگران داخلی در دسترسی است که به شهر یزد سفر کردهاند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه 16 گزارهای یوو و همکاران (2017) و هوانگ و همکاران (2017) استفاده گردیده است و حجم نمونه با توجه به محدود بودن جامعه، 240 نفر تعیین گردید. بهمنظور اطمینان یافتن از دقت و صحت نتایج تحقیق ویژگیهای فنی پرسشنامه در دو بخش روایی (سازه و محتوایی) و پایایی (آلفای کرونباخ) مورد بررسی قرار گرفته است. فرضیههای پژوهش با استفاده از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه روش حداقل مربعات جزئی از طریق اسمارت پی ال اس3 مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های نشان داد که هر سه فرضیه، آماره تی بالاتر از 96/1 داشته اند، به همین جهت تمامی فرضیه های پژوهش تأیید شدند. همچنین بیشترین ضریب تأثیر مربوط به اطلاعرسانی فناوریهای گردشگری هوشمند بر رضایت از استفاده از فناوری در سفر می باشد. نتایج نشان داد که فرضیه اصلی فناوریهای گردشگری هوشمند بر رضایت از استفاده از فناوری در سفر اثر دارد و اطلاعرسانی، تعامل و دسترسی بر رضایت از استفاده از فناوری در سفر تأثیر مثبت و معنادار دارد؛ می توان نتیجه گرفت که رضایت از استفاده از فناوری در سفر باعث ایجاد سودآوری برای شرکتهای حوزه گردشگری میشود، در نهایت رضایت منجر به ایجاد وفاداری گردشگران نسبت به یک مقصد خاص می گردد.
Manuscript profile
Rimag
Rimag is an integrated platform to accomplish all scientific journal requirements such as submission, evaluation, reviewing, editing, DOI assignment and publishing in the web.