• Home
  • هادی  مولودیان

    List of Articles هادی  مولودیان


  • Article

    1 -  شناسایی عوامل موثر بر تأمین مالی و تأثیر آن بر عملکرد شرکت¬های تولیدی و توزیعی در بخش تعاون
    Rahbord-e-Tousee , Issue 73 , Year , Spring 2023
    موضوع تأمین مالی و جذب سرمایه در زمره عوامل مهم و تأثیرگذار در فرآیند تصمیم¬گیری در سازمان¬ها و شرکت¬ها می¬باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش¬های مطلوب جهت تأمین مالی شرکت¬های تعاونی تولیدی - توزیعی شهرستان کاشمر اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل انواع شرکت¬های More
    موضوع تأمین مالی و جذب سرمایه در زمره عوامل مهم و تأثیرگذار در فرآیند تصمیم¬گیری در سازمان¬ها و شرکت¬ها می¬باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش¬های مطلوب جهت تأمین مالی شرکت¬های تعاونی تولیدی - توزیعی شهرستان کاشمر اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل انواع شرکت¬های تعاونی‌ تولیدی فعال در سطح شهرستان کاشمر است که تعداد آنها ۱۴۸ شرکت می¬باشد. نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۸۵ شرکت انتخاب شده است. این پژوهش از روش پیمایشی (تحقیقات میدانی) توزیع پرسشنامه با اجزای استاندارد و به کمک مدیران شرکت¬های تعاونی، کارشناسان و خبرگان حوزه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشمر انجام شده است. برای انجام تجزیه و تحلیل نهایی در بخش آمار توصیفی و استنباطی از روش¬های تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری به کمک نرم¬افزار Spss 24 و smartpls.3استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت اقتصادی اعضا در جایگاه اول، مشارکت و همکاری بانک¬ها در جایگاه دوم، عوامل سیاسی و اقتصادی کلان در جایگاه سوم، سیاست¬های حمایتی در جایگاه چهارم و مشارکت‌های مردمی در جایگاه پنجم عوامل موثر بر تأمین مالی شرکت¬های تعاونی تولیدی - توزیعی در شهرستان کاشمر می¬باشند. همچنین نتایج نشان داد که روش¬های تأمین مالی شرکت-های تولیدی - توزیعی بخش تعاون بر عملکرد آن¬ها تأثیر می¬گذارد به¬طوری¬که متغیر وضعیت اقتصادی اعضای تعاونی بیشترین تأثیر و متغیر مشارکت¬های مردمی کمترین تأثیر را بر عملکرد شرکت¬های تعاونی‌ تولیدی فعال در سطح شهرستان کاشمر دارند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه
    Journal of Innovation and Value Creation , Issue 24 , Year , Autumn_Winter 2024
    <p>افزایش رقابت در بازار بیمه مدیران این صنعت را به فکر چاره&zwnj;اندیشی برای حضور ماندگار انداخته و یافتن مشتری جدید و حفظ مشتریان موجود، یک عامل موفقیت بسیار مهم برای کسب&zwnj;وکارهای امروزی است. لذا پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه به ر More
    <p>افزایش رقابت در بازار بیمه مدیران این صنعت را به فکر چاره&zwnj;اندیشی برای حضور ماندگار انداخته و یافتن مشتری جدید و حفظ مشتریان موجود، یک عامل موفقیت بسیار مهم برای کسب&zwnj;وکارهای امروزی است. لذا پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه به روش آمیخته در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی شامل 25 خبره از اساتید دانشگاهی فعال در حوزه بیمه، مدیران و متخصصان رده&zwnj;بالا شرکت&zwnj;های بیمه که به روش نمونه&zwnj;گیری هدفمند انتخاب شدند،بوده است. در بخش اول با ابزار مطالعات کتابخانه&zwnj;ای 99 شناسه به&zwnj;عنوان عوامل مدیریت رفتار خرید مشتری استخراج شدند و سپس از طریق روش کدگذاری کلارک و براون و نرم&zwnj;افزار مکس کیودا تجزیه وتحلیل و دسته&zwnj;بندی شدند. پس از غربالگری و سنجش اعتبار آن&zwnj;ها از روش دلفی فازی و توزیع پرسشنامه بین گروه خبرگان، 85 شناسه در قالب 20 عامل فرعی استخراج شدند. روایی سؤالات پرسشنامه دلفی به روش تحلیل روایی محتوا با ضریب CVI برابر با 91/0 و CVR برابر با 88/. تائید شده است. نتایج تحقیق نشان داد مدل پژوهش دارای سه متغیر اصلی رفتاری،ساختاری و زمینه&zwnj;ای به&zwnj;عنوان عوامل مدیریت رفتار خرید مشتری هستند</p> Manuscript profile