The future of online branding with an emphasis on the impact of artificial intelligence in the horizon of 2025
Subject Areas : AI and Robotics
yosef Amiri
1
,
Abdolreza shahmohammadi
2
,
ahmadreza shekarchizadeh
3
1 -
2 - PhD in Media Management, Assistant Professor, Islamic Azad University of Tehran Branch Center
3 - PhD in Business Administration, Assistant Professor of Islamic Azad University - Najaf Abad branch
Keywords: Artificial intelligence, future studies, online branding, cyber space,
Abstract :
Artificial intelligence appears in many forms in creating a reliable brand, the accessibility and understanding of customer feedback and many other issues are facilitated today with the help of artificial intelligence, and despite the concern about the negative consequences of the growth of artificial intelligence, this has put clear horizons in front of businesses. . One of the economic fields of benefiting from machine learning and artificial intelligence is branding for the development of different markets. Artificial intelligence plays a very important role in digital branding, helping companies to improve customer experience and optimize their marketing strategies using advanced data and algorithms. Personalization, content creation, data analysis, advertising optimization and finally predicting customer behavior are only part of the help that artificial intelligence can provide. At the same time, futurology, as one of the interdisciplinary sciences, tries to help to know and build a better future with efficient tools such as mutual influence analysis, future cycles, scenario development, etc. . This research, which is analytical and descriptive in terms of the development type, has tried to use a mixed approach with the help of the questionnaire tool and the scenario writing method of the global business network and with the two key uncertainties of commercial sanctions by governments on specific brands or specific target communities and Weakness of laws and regulations in the applied field of artificial intelligence will present a picture of possible and possible alternative futures and at the end provide recommendations for the formation of a better future.
[1] Halinen. Aino and Nordberg-Davies. Sini (2023) Time to Look Forward: Supporting Future Orientation in Business Network Research، Department of Marketing and International Business, University of Turku, Finland, Journal of Business & Industrial Marketing ]2[ نوروزی، محسن؛ فیاض، داوود و سیف، حامد (1400) آیندهپژوهی عوامل مؤثر بر محور مقاومت با تأکید بر ناآرامیهای اجتماعی عراق و لبنان، فصلنامة علمي راهبرد دفاعي، سال نوزدهم، شمارة،74، تهران ]3[ گلن، جروم سی و گوردون، تئودور جی(1393)ترجمه مرضیه کیقبادی و فرخنده ملکی فر، دانشنامه بزرگ روشهای آیندهپژوهی، تهران، انتشارات تیسا ]4[ اسلاوتر، ریچارد و همکاران (1386)، نواندیشی برای هزارة نوین، ترجمه عقیل ملکی فر و همکاران، تهران، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی [5] Jokinen, T., Lehtipalo, K., Thakur, R. C., Ylivinkka, I., Neitola, K., Sarnela, N., Laitinen, T., Kulmala, M., Petäjä, T., and Sipilä, M.(2022): Measurement report: Long-term measurements of aerosol precursor concentrations in the Finnish subarctic boreal forest, Atmos. Chem. Phys., 22, 2237–2254, https://doi.org/10.5194/acp-22-2237-2022. [6] Heger. T, Boman. M (2015) - Technological Forecasting and Social Change, Zitiert von: 132 Ähnliche Artikel Alle 9 Versionen [7] Van der Duin, P.A.; Ortt, J.R.; Aarts, W. (2014). Contextual Innovation Management Using a Stage‐Gate Platform: The Case of Philips Shaving and Beauty. In Journal of Product Innovation Management, 31 (3), pp.489-500 ]8[ بیشاپ، پیتر؛ هاینز، اندی و کالینز، تری (1388) ترجمه مسعود منزوی، وضعیت کنونی سناریونویسی و تکنیکهای اجمالی آن، تهران، انتشارات مرکز آیندهپژوهی صنایع دفاعی ]9[بل، وندل (1392) مبانی آیندهپژوهی،ترجمه مصطفی تقوی، محسن محقق، تهران، انتشارات مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی ]10[ چرماک توماس جی،(1393)ترجمه سعید خزایی و مریم وکیلزاده، برنامهریزی بر پایه سناریو، اصفهان، انتشارات شاخص پژوه ]11[ وندرهیدن، کیس و شارپ، بیل(2007) ترجمه مسعود منزوی، سناریو برای کسب موفقیت، تهران، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوري دفاعی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ]12[ مایتزر، دانا و رگر،گویدو (1388)، ترجمه مسعود منزوی، رویکردها و دیدگاههای مختلف در سناریو،تاریخ، تفاوتها، مزایا و کمبودها، تهران، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوري دفاعی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ]13[ برادفیلد، رون،(1386)ترجمه مسعود منزوی، سناریو ها برای کسب موفقیت، تسهیل فرایند بسط سناریو: چند درس براي تسهیل گران، تهران، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوري دفاعی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی [14] Farshad.O, Heidari.R,Zamiri .M.J,Retana-Márquez.S, M. Khalili, M. Ebrahimi, A. Jamshidzadeh, M.M. Ommatiy (2020) ؛ Spermatotoxic effects of single-walled and multi-walled carbon nanotubes on male mice Front Vet. Sci., 7, Article 591558, 10.3389/fvets.2020.591558 ]15[ تیتو مهدی، حسن(2023) تجزیهوتحلیل مقایسهای از دادههای سازمانی خوب شیوههای مدیریت: بینش از ادبیات و چشمانداز هوش مصنوعی برای کسبوکار کارایی و اثربخشی، پایاننامه کارشناس ارشد، دانشگاه اولو [16] Abid Haleem, Mohd Javaid, Ravi Pratap Singh, An era of ChatGPT as a significant futuristic support tool: A study on features, abilities, and challenges, BenchCouncil Transactions on Benchmarks, Standards and Evaluations, Volume 2, Issue 4, [17] Colombi, Kiara (2023) Ethical implications in the process of AI-powered research platforms, Polytechnic University of Milan, Firenze University Press [18] O'Neill, B. C., Tebaldi, C., Van Vuuren, D. P., Eyring, V., Friedlingstein, P., Hurtt, G., ... & Sanderson, B. M. (2016). The scenario model intercomparison project (ScenarioMIP) for CMIP6. Geoscientific Model Development, 9(9), 3461-3482. [19] Khan, Sultan (2023) Understanding the Rise of Artificial Intelligence in the Norwegian Banking Sector: Reflectionand Settlementof Trust, PerceivedBehavior and Consequences, Abadar University Oslo [20] تخشید، زهرا(1400) مقدمه ای بر چالش های هوش مصنوعی در حوزة مسئولیت مدنی، حقوق خصوصی، دورة 18، شمارة 1 [21] https://www.statista.com/topics/3104/artificial-intelligence-ai-worldwide/ [22] https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/the-state-of-ai-in-2022-and-a-half-decade-in-review [23] https://explodingtopics.com/blog/ai-statistics [24] https://www.iuricorn.com/the-legal-challenges-of-artificial-intelligence [25] https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consulting/articles/challenges-of-using-artificial-intelligence.html. [26] https://www.apa.org/monitor/2021/11/cover-artificial-intelligence [27] خدامی، سهیلا؛ اصانلو، بهاره وسلیمانی، غزاله. (1401). شناسایی مزایای بازیوارسازی مشتریان فروشگاههای آنلاین مبتنی بر روش تحلیل تم. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(51), 125-152. doi: 10.52547/jbmp.2023.229954.1442 [28] حسین زاده مصطفی و همکاران (1401) ارائه چارچوب مفهومی استفاده از بازاریابی دیجیتال در بازار سرمایه بر اساس تئوریهای رفتار برنامه ریزی شده و پذیرش فناوری مورد مطالعه: شرکت های کارگزاری بورس در تهران، فصلنامـه اقتصاد مالی دور16 / شمار4 پیاپی 61، تهران [29] شیرخدایی، میثم و همکاران (1402) شناسایی عوامل موثر بر هم آفرینی برند در جوامع برند رسانه های اجتماعی، مجله تحقیقات بازاریابی نوین،سال دوازدهم،شماره4،تهران [30] https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/artificial-intelligence-can-help-your-brand/. [31] https://www.analyticsinsight.net/what-are-the-important-factors-that-drive-artificial-intelligence/. [32] https://seas.harvard.edu/news/2021/10/present-and-future-ai. [33] https://www.forbes.com/sites/janakirammsv/2018/05/27/here-are-three-factors-that- [34] https://jdeiut.ir/the-effect-of-artificial-intelligence-on-the-branding-of-organizations/ [35] https://1rose.ir [36] https://blog.kaprila.com [37] مشهدی زاده، محمد و ساعدی، بهزاد (1400) بررسی روابط میان مشارکت مشتری، ایجاد ارزش مشتری و چسبندگی مشتری به شبکه های اجتماعی در نظام بانکی ،فصلنامه علمي اقتصاد و بانکداري اسلامی، شماره سي و دوم، تهران [38] https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/03/19/how-to-build-brand-authenticity-with-artificial-intelligence/. [39] لیونبرگ و ایربای (۱۳۹۰). روش تحقیق و نگارش پایان نامه (ترجمه و. قربانیزاده و م. حسینی مرام) تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی. [40] خزایی، سعید و محمودزاده، امیر(1392) آیندهپژوهی ، انتشارات پارس ضیاء شاخص پژوه، اصفهان [40] [41] گیبسون، بوریل و مورگان، گارت (1391) ترجمه محمد تقی نوروزی، نظریه های کلان جامعهشناختی و تجزیه و تحلیل سازمان، قم، انتشارات حوزه علمیه قم.
