Providing operational models to support local production in benchmarking from successful efforts in this field in the world.
Subject Areas :seyyed alireza mirmohammad sadeghi 1 , iman sadeghzadeh 2
1 - emam hosein
2 - elm o sanat university
Keywords: Protectionism, economic strength, modeling, national production, support local,
Abstract :
Abstract The benchmarking tools is one of the key research tools in the world that help programmer to to develop and operate applications with the aim of reducing the cost of trial and error. In this study, after much investigation at eight countries in the field of protectionism of local product we select 8 countries with different culture and economy that include the United States of America, Australia, Great Britain, Canada, Malaysia, India, New Zealand and South Africa after that we identify more than 12 key factors that be done in all of this country, then at the second step we try to identify effective measures for implementation in IRAN then we interview with more than 15 experts in the field of economy and production , result is, producing eight mining Key Pivot suitable for implementation in the country aimed at increasing the public's consumption of domestic goods.
• مراجع
• پیغامی، ع.(1391). اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد دفاعی یا ترمیمی، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
• حافظ نیا، م. (1388). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
• خاکی، غ. (1390). روش تحقیق با رویکردی به پژوهش نویسی، تهران: انتشارات بازتاب.
• داناییفرد، ح. الوانی، س. آذر، ع. (1390). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفّار.
• سرمد، ز. بازرگان، ع. حجازی، ا. (1390). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه.
• نگاهی اجمالی به روش دلفی. نشریه مدیریت فناوری اطلاعات.
• جائوتسی،م و همکاران، 1394، روششناسیهای آیندهنگاری
• Australian made NGO, www.australianmade.com.au, 2016
• American made matters NGO, www.americanmadematters.com, 2016
• Made in America store, https://www.madeinamericastore.com, 2016#
• Simmermaker, 2015, book, how American can buy America#