Optimal marketing behaviors and its impact on the development of Internet TV (Case study: Audience of ordinary TV and Internet TV in Isfahan)
Subject Areas : Social ethics and behavioral modelingZahra Askari 1 , Esmaeil Hasanpour 2 , Mohammad Hossein Ranjbar 3 , Serajedin Mohebi 4
1 -
2 -
3 -
4 -
Keywords: Dimensions of marketing approach, Internet TV, Optimal behaviors.,
Abstract :
This study seeks to represent and measure the impact of the dimensions of the marketing approach on the development of Internet TV in the form of a conceptual model. Therefore, in this research, according to the research model, twelve hypotheses have been proposed. This research is applied in terms of purpose and is descriptive-survey with correlation approach in terms of implementation. The statistical population of the present study is 384 Internet TV audiences in Isfahan. Due to the unlimited statistical population, the Cochran's formula was used. For data collection, a standard questionnaire with 58 questions was used, the validity of which was obtained using the opinion of the tutor and the first confirmatory factor analysis and its reliability was obtained through Cronbach's alpha index (0.93). The collected data were analyzed by SPSS and PLS software. Based on the results, all research hypotheses were confirmed.
افخمی، حسین. حسام پور، محمد. (1399). چالش های تلویزیون ایران در مواجهه با تحولات فناورانه دیجیتال. فصلنامه علمی رسانه های دیداری و شنیداری. سال چهاردهم. شماره 1. پیاپی 33. صص 155-115.
حاتمی، امیر، روشندل، طاهر، شریفی، مهدی، قلیچ¬لی، بهروز. (1398). بررسی نقش قابلیت¬های فناوری در پیاده سازی موفق نوآوری باز در حوزه IPTV سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. رسانه های دیداری و شنیداری. دوره 13. شماره 29. صص 52-31.
خاكي، غلام رضا. (1384). روش تحقيق با رويكرد پايان نامه نويسي. چاپ هفتم. تهران: انشارات بازتاب.430 صفحه.
خليلي شورينی، سیاوش. (1385). روشهاي تحقيق در علوم انساني. چاپ چهارم. تهران: انتشارات يادواره. 160 صفحه.
صادقی، فواد. جمشیدی، مریم. کلانتری، سید عمار. (1391). تجربه ی جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیویی _ تلویزیونی. مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال دوم، شماره ی دوم، صص ۱۲۹-۱۵۳.
مبارکی، محمدحسن. رضائیان، علی. مهرابی، روزا. کلابی، امیرمحمد. (1391). مفهوم پردازی عوامل زمینه ساز در به کارگیری گزینه های ابتکاری در فرایند تصمیم گیری کارآفرینان برتر ایرانی (راهبرد تحقیقی گروه کانونی). فصلنامه توسعه کارآفرینی. شماره 15. ص 7 .
محمدیان، محمود. ندایی، امیر حسین. (1390). راهکارهای بهبود حضور در بازار بین المللی فیلم ایران، نشریه هنر های زیبا - هنرهای نمایشی و موسیقی، شماره 43.
نافعی، محمد. اندرواژ، لیلا. سعیدنیا، حمیدرضا. (۱۳۹۹). ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی. فصلنامه مدیریت کسب و کار. شماره 45. صص 334-319.
Arango, T. (2019). Cable TV’s big worry: Taming the web. The New York Times. Retrieved from http//:www.anytimes.com
Huang, Ruochen. Xin. Yun, Weia. Chaoping, Gaoa. Lva, Jiali. Maoa, Qiuxia. Baoa. (2018). Data-driven QoE prediction for IPTV service. Computer Communications. V, 118. PP,195-204.
Hyung Jo, Jee. Jong Hee, Lee. Shin, Cho. (2020). The characteristics of videos on demand for television programs and the determinants of their viewing patterns: Evidence from the Korean IPTV market, Telecommunications Policy. V, 44. Issue 8.
Jang, Hyeong. Yu, Noh, Mi. Jin. (2011). Customer acceptance of IPTV service quality. International Journal of Information Management. V.31. PP,582-592.
Kim, Jiwhan. Nam, Changi . Ho Ryu, Min. (2020). IPTV vs. emerging video services: Dilemma of telcos to upgrade the broadband. Telecommunications Policy.V, 44. Issue 4.
Li, Mingfu. Chen, Liang-Wei. (2017). Spectrum allocation algorithms for wireless cellular networks supporting mobile IPTV, Computer Communications. V,99. PP,119-127.
Nasir, Abdul, Alamgir Khan, Shahzada. (2014). The Impact of Critical IPTV Factors on Customer Satisfaction. Universal Journal of Communications and Network. V,2(4). PP,63-69.
Yuan, Ying. Wang, Cong. (2019). IPTV video quality assessment model based on neural network. Journal of Visual Communication and Image Representation. V, 64.
243 |
نوع مقاله: پژوهشی
صفحات 258 - 243
رفتارهای مطلوب بازاریابی و تاثیر آن بر توسعه تلویزیون اینترنتی (مطالعه موردی: مخاطبان تلویزیون عادی و تلویزیون اینترنتی در شهر اصفهان)
زهرا عسکری 1
اسماعیل حسن پور 2
محمدحسین رنجبر 3
سراجالدین محبی 4
چکیده
این تحقيق درصدد است تا تاثیر ابعاد رویکرد بازاریابی بر توسعه تلویزیون اینترنتی را در قالب الگوی مفهومي بازنمایي و سنجش نماید. بنابراین در این پژوهش با توجه به مدل تحقیق دوازده فرضیه طرح گردیده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا توصیفی- پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر 384 نفر از مخاطبان تلویزیون اینترنتی در شهر اصفهان ميباشد که به دليل نامحدود بودن جامعه آماری از فرمول کوکران استفاده شد. برای جمع آوري اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد باتعداد 58 سوال استفاده شد، كه روايي آن با استفاده از نظر استاد راهنما و تحلیل عاملی تاییدی اول و پايايي آن از طريق شاخص آلفاي كرونباخ (93/0) به دست آمد. اطلاعات جمع آوري شده بوسيله نرم افزار SPSS وPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتايج به دست آمده همه فرضیه های پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.
واژگان کلیدی
ابعاد رویکرد بازاریابی، تلویزیون اینترنتی، رفتارهای مطلوب.
[1] . دانشجوي دكترا، گروه مديريت، ، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامي، قشم، ايران.
Email: askarizahrra@gmail.com
[2] . عضو هيئت علمي، گروه مديريت، واحد قشم ، دانشگاه آزاد اسلامي، قشم ، ايران. (نویسنده مسئول)
Email: esmaeilhasanpour07@gmail.com
[3] . استادیار گروه حسابداری و مدیریت مالی، دانشکده علوم انسانی، واحد بندرعباس ، دانشگاه آزاد اسلامي، بندرعباس ، ايران. Email: ranjbarmohammadhossein71@gmail.com
[4] . استادیار گروه مديريت، واحد قشم ، دانشگاه آزاد اسلامي، قشم ، ايران.
Email: serajedinmohebi@gmail.com
تاریخ دریافت: 10/12/1399 پذیرش نهایی: 25/2/1400