فهرس المقالات محمدباقر بناءشریفیان


  • المقاله

    1 - طراحی بهينة موتور القائی سه فاز قفس سنجابی برای خودروی برقی
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , العدد 2 , السنة 1 , پاییز-زمستان 1382
    در اين مقاله يک موتور القائی سه فاز قفس سنجابی بعنوان موتور محرک خودروی برقی (EV) به کمک روش بهينه‏سازی هوک-جيوز (HJ) طراحی بهينه می‏شود. طراحی‏های بهينه با تعداد قطبهای مختلف، سرعتهای اسمی و حداکثر متفاوت، و تعداد شيارهای مختلف با هم مورد مقايسه قرار گرفته و بهترين آنه أکثر
    در اين مقاله يک موتور القائی سه فاز قفس سنجابی بعنوان موتور محرک خودروی برقی (EV) به کمک روش بهينه‏سازی هوک-جيوز (HJ) طراحی بهينه می‏شود. طراحی‏های بهينه با تعداد قطبهای مختلف، سرعتهای اسمی و حداکثر متفاوت، و تعداد شيارهای مختلف با هم مورد مقايسه قرار گرفته و بهترين آنها انتخاب می‏شوند. روش بهينه‏سازی مورد استفاده دارای مزايايی از جمله برنامه‏نويسی ساده، عدم نياز به گراديان، زمان همگرايی کوتاه و امکان تغيير تک‍تک پارامترها را دارد. تغييرات پارامترهای طراحی طرح‍های بهينه با سرعت اسمی برای موتورهای 2 و 4 قطب نمايش داده شده و مورد بحث قرار می‏گيرند. نتايج نشان می‏دهند که موتور 2 قطب با شيارهای استاتور و روتور مستطيلی، و سرعت اسمی rpm 1800 بهترين کارآيی را دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - پايدارسازي جانبي خودروي الکتريکي چهارچرخ محرک با استفاده از يک کنترل‌کننده سه‌لايه و کنترل مد لغزشی
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , العدد 43 , السنة 13 , پاییز 1394
    در اين مقاله، يک کنترل‌کننده جديد براي پايدارسازي جانبي خودروهاي الکتريکي چهارچرخ محرک بدون ديفرانسيل پيشنهاد شده که روش کنترلي پيشنهادي شامل سه سطح بالا، متوسط و پايين مي‌باشد. در سطح بالای کنترل‌کننده، ديناميک‌هاي مطلوب خودرو يعني سرعت طولي و نرخ ياو مرجع تعيين مي‌شون أکثر
    در اين مقاله، يک کنترل‌کننده جديد براي پايدارسازي جانبي خودروهاي الکتريکي چهارچرخ محرک بدون ديفرانسيل پيشنهاد شده که روش کنترلي پيشنهادي شامل سه سطح بالا، متوسط و پايين مي‌باشد. در سطح بالای کنترل‌کننده، ديناميک‌هاي مطلوب خودرو يعني سرعت طولي و نرخ ياو مرجع تعيين مي‌شوند. در این مقاله، يک ساختار جديد براي روش کنترل مد لغزشي پيشنهاد شده و پايداري آن توسط تئوری پایداری لیاپانوف اثبات گرديده است. این روش کنترل مد لغزشی نسبت به کنترل‌کننده مد لغزشي معمولي مقاوم‌تر، سريع‌تر و داراي نوسانات کمتري حول پاسخ است. کنترل‌کننده سطح متوسط جهت رسيدن به نيروي رانش و ممان ياو مطلوب، بر اساس روش کنترل مد لغزشی پیشنهادی، طراحي گرديده است. در سطح پايين با تعريف و مينيمم‌کردن بهينه يک تابع هزينه، سيگنال‌هاي نيرو و گشتاور مناسب براي اعمال به چرخ‌ها تعيين گردیده و در نهايت کارایي کنترل‌کننده پيشنهادي با انجام شبيه‌سازي در نرم‌افزارهاي MATLAB و CARSIM تأييد شده است. تفاصيل المقالة