مقاله پیش رو به ارائه روشی برای کنترل همزمان ریپل گشتاور و شار در کنترل DTC موتور PMSM میپردازد. برخلاف الگوریتمهای پیادهشده قبلی بر مبنای کنترل سیکل وظیفه بردارهای ولتاژ که توجهی به وضعیت شار استاتور نمیگردید، در این مقاله با استفاده از کمینهسازی یک تابع هدف دومت أکثر
مقاله پیش رو به ارائه روشی برای کنترل همزمان ریپل گشتاور و شار در کنترل DTC موتور PMSM میپردازد. برخلاف الگوریتمهای پیادهشده قبلی بر مبنای کنترل سیکل وظیفه بردارهای ولتاژ که توجهی به وضعیت شار استاتور نمیگردید، در این مقاله با استفاده از کمینهسازی یک تابع هدف دومتغیره گشتاور و شار، ریپل شار استاتور نیز به همراه ریپل گشتاور کنترل شده و در نتیجه باعث دایرهایتر شدن مسیر شار استاتور در دستگاه مختصات ساکن و کاهش ریپل و هارمونیک جریان میگردد. برای نیل به این هدف در هر سیکل کنترلی، معادلات دینامیکی شار استاتور نیز به همراه معادلات دینامیکی گشتاور بررسی شده و وضعیت بردار شار و گشتاور موتور در انتهای زمان اعمال هر بردار ولتاژ پیشبینی خواهد شد. سپس انحراف معیار هر دو متغیر ریپل گشتاور و ریپل شار بررسی شده و مجموع نرمالیزهشده این دو به عنوان تابع هدف انتخاب میگردد. در پایان یک زمان بهینه تغییر بردار ولتاژ برای کمینهکردن تابع هدف مزبور محاسبه خواهد شد و کارایی روش پیشنهادی با پیادهسازی در محیط MATLAB Simulink راستیآزمایی میگردد.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.