فهرس المقالات هادی حیدری قره بلاغ


  • المقاله

    1 - تاثیر بهینه تجارت الکترونیک بر مدیریت زنجیره تامین
    فصلنامه رشد فناوری , العدد 1 , السنة 6 , زمستان 1388
    مزیت رقابتی یک سازمان، به میزان زیادی وابسته به کارآمدی زنجیرۀ تأمین آن سازمان است. امروزه مدیریت زنجیره تأمین ، یک بدنۀ در حال رشد از ابزارها و فن آوریها، برای هماهنگی و بهینه سازی فرآیندهای کلیدی، از جمله: کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت، تسهیل توزیع، افزایش رضایت مشتری و أکثر
    مزیت رقابتی یک سازمان، به میزان زیادی وابسته به کارآمدی زنجیرۀ تأمین آن سازمان است. امروزه مدیریت زنجیره تأمین ، یک بدنۀ در حال رشد از ابزارها و فن آوریها، برای هماهنگی و بهینه سازی فرآیندهای کلیدی، از جمله: کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت، تسهیل توزیع، افزایش رضایت مشتری و ... است و در این راستا مدیریت زنجیره تأمین در جهت نیل به این اهداف و افزایش فرصت ها، باید هماهنگی بین اعضای زنجیره اش را ارتقاء دهد. با رشد فن آوری اطلاعات، در سالهای اخیر شاهد هستيم، تجارت الکترونیک باعث تحول در ارکان مدیریت تأمین شده است. به ویژه اینترنت که بخش لاینفک و ضروری تجارت الکترونیک است، دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی برای کارا کردن زنجیره تأمین مي باشد. این مقاله، با توجه به مفاهیم تجارت الکترونیک و مدیریت زنجیرۀ تأمین، به بررسی عوامل تاثیر گذار بر اقتباس فن آوری در یک سازمان و پیرو آن، تأثیر تجارت الکترونیک به عنوان یک فن آوری نوظهور، بر بخش های مختلف زنجیره می پردازد. توسعه SCM و تغییر در استراتژی واحدهای تجاري همگام با پیشرفت تجارت الکترونیک، با وجود مشکلات و موانع ذاتی، لزوم پاسخگویی به چالش های پیش روی این فن آوری جهت اجرایی کردن و پیاده سازی را ضروری می سازد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - الگوی پياده سازي مديريت زنجيره تامين در شرکتهاي کوچک ومتوسط
    فصلنامه رشد فناوری , العدد 1 , السنة 5 , زمستان 1387
    در گذشته سازمانها با يکديگر همکاري و ارتباط کوتاه مدت داشته و به کسب سود حداکثر در کوتاه مدت مي‌انديشيدند. ولي امروزه با پيدايش شرکت‌هاي کوچک ومتوسط در پارکهاي فناوري اين سازمانها به همکاري يکديگر به روابط بلند مدت و به کسب سود با يکديگر همکاري مي‌کنند. بنابراين براي تو أکثر
    در گذشته سازمانها با يکديگر همکاري و ارتباط کوتاه مدت داشته و به کسب سود حداکثر در کوتاه مدت مي‌انديشيدند. ولي امروزه با پيدايش شرکت‌هاي کوچک ومتوسط در پارکهاي فناوري اين سازمانها به همکاري يکديگر به روابط بلند مدت و به کسب سود با يکديگر همکاري مي‌کنند. بنابراين براي توليد يک محصول يا ارائه يک خدمت، سازمانهاي مختلفي با يکديگر همکاري مي‌کنند. از اين رو، مديريت زنجيره تامين يکي از راههاي پاسخگويي به روابط بلند مدت و کسب سود بيشتر و سهيم شدن اطلاعات شرکتهاي کوچک ومتوسط با همديگر مي‌باشد. در اين مقاله سعي داريم با بيان تاريخچه و روند شکل گيري و تعريف مديريت زنجيره تامين، ويژگيها، مولفه‌هاي اصلي مديريت زنجيره تامين، عوامل موثر در شکل گيري مديريت زنجيره تامين، مدل مرجع عمليات زنجيره تامين، و بر اساس مطالعات کتابخانه‌اي و ميداني و با روش تحقيق توصيفي- پيمايشي، به نتايج کاربرد مديريت زنجيره تامين در شرکتهاي کوچک و متوسط که عبارت است از : بهبود تمامي تبادلات مشتري، از ورود سفارش تا پرداخت فاکتور، بهبود تمامي تبادلات مواد فيزيکي، از تأمين کننده تا مصرف کننده، بهبود تمامي ارتباطات با بازار، از پيش بيني کل تقاضا تا برآوردن هر سفارش، بهبود فرايند مناسب براي زنجيرة تأمين بپردازيم. و در انتها به نحوه بکارگيري آن در شرکتهاي کوچک و متوسط پرداخته مي‌شود تفاصيل المقالة