فهرس المقالات رضا آقائی


  • المقاله

    1 - ارائه الگوی مفهومی بهره‌وری نیروی انسانی با تلفیق رویکرد اسکاپ- کارت امتیازی متوازن
    فصلنامه رشد فناوری , العدد 4 , السنة 11 , پاییز 1394
    امروزه تمام كشورهاي جهان در پي بدست آوردن پيشرفت‌هايي در زمينه بهره‌وري هستند بدين معني كه بتوانند با مصرف منابع كمتر به مقدار توليد ملي بيشتري دست يابند زيرا ميان درآمد سرانه هر كشور و شاخص بهره‌وري رابطه‌اي مستقيم وجود دارد. يكي از عوامل مهم در پيشبرد اهداف مديريت در أکثر
    امروزه تمام كشورهاي جهان در پي بدست آوردن پيشرفت‌هايي در زمينه بهره‌وري هستند بدين معني كه بتوانند با مصرف منابع كمتر به مقدار توليد ملي بيشتري دست يابند زيرا ميان درآمد سرانه هر كشور و شاخص بهره‌وري رابطه‌اي مستقيم وجود دارد. يكي از عوامل مهم در پيشبرد اهداف مديريت در سازمان نيروي متخصص مي‌باشد. بر اين اساس، نيروي ماهر و متخصص را سرمايه اصلي و رمز موفقيت سازمان مي‌دانند. از اين رو براي موفقيت و ادامه حيات سازمان بايد روش‌ها اصلاح شده و در روند انجام امور بهبود حاصل گردد و اين امر با بهره‌ور شدن سازمان‌ها و كاركنان آنها ميسر مي‌شود. به عبارت ديگر سازماني موفق‌تر است كه بتواند خدماتي با كيفيت و كارآيي بهتر و هزينه كمتر با اثربخشي به مشتريان خود ارائه دهد. این پژوهش بر آن است تا با بررسی ادبیات و مدل‌های مربوط به بهره‌وری، طی بیست سال گذشته، عوامل‎ اساسي و مؤثر بر بهره‌وری نیروی انسانی را شناسايي و مناسب‌ترین الگوی بهره‌وری نیروی انسانی را ارائه کند. این تحقیق با استفاده از بررسی منابع موجود و به روش کتابخانه‌ای، به توسعه مجموعه دانسته‌های موجود درباره اصول و قوانین معيارهاي بهره‌وری نیروی انسانی پرداخته است. نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که عوامل مؤثر بر بهره‌وری نیروی انسانی به چهل و هفت شاخص که با توجه مدل تلفیقی اسكاپ و کارت امتیازی متوازن، الگوی مفهومی بهره‌وری نیروی انسانی در چهار عامل: فناوری و دانش، مشتری، فنون و فرآيند و سازمانی طبقه‌بندی گردیده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تأثیرات متقابل میان هوش‌تجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران
    فصلنامه رشد فناوری , العدد 4 , السنة 14 , پاییز 1397
    امروزه سازمان‌ها در محیطی مشغول به فعالیت هستند که اصلی‌ترین جزء آن فضای عدم اطمینان به سبب شکل‌گیری رقابت و فضای رقابتی در بازار است و هوشمندی در کسب و کار می‌تواند موجب ایجاد رضایت در مشتریان و وفادارسازی انها به سازمان گردد که در نهایت این امر به رشد سودآوری و بهبود أکثر
    امروزه سازمان‌ها در محیطی مشغول به فعالیت هستند که اصلی‌ترین جزء آن فضای عدم اطمینان به سبب شکل‌گیری رقابت و فضای رقابتی در بازار است و هوشمندی در کسب و کار می‌تواند موجب ایجاد رضایت در مشتریان و وفادارسازی انها به سازمان گردد که در نهایت این امر به رشد سودآوری و بهبود ارزش ویژه برند سازمان کمک می‌نماید. از این رو و با توجه به اهمیت این مسأله، هدف از این مطالعه بررسی ارتباط متغیرهای هوش تجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران است. این تحقیق با استفاده از نظرات 10 نفر از خبرگان صنعت و روش DEMATEL به بررسی روابط میان متغیرهای تحقیق می‌پردازد. نتایج حاصل از تحقیق بیانگر وجود روابط سیستمی و شبکه‌ای میان متغیرهای تحقیق می‌باشد. همچنین نتایج تحقیق بیانگر آن است که رابطه میان هوش تجاری و متغیرهای رضایت و ارزش ویژه برند رابطه‌ای دوسویه است و بر مبنای نتایج حاصل، وفاداری، هوش تجاری و ارزش ویژه برند متأثر از رضایت مشتریان خواهد بود. تفاصيل المقالة