فهرس المقالات طیبه رمضانی


  • المقاله

    1 - تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه
    فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی , العدد 24 , السنة 12 , پاییز-زمستان 1402
    <p>افزایش رقابت در بازار بیمه مدیران این صنعت را به فکر چاره&zwnj;اندیشی برای حضور ماندگار انداخته و یافتن مشتری جدید و حفظ مشتریان موجود، یک عامل موفقیت بسیار مهم برای کسب&zwnj;وکارهای امروزی است. لذا پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه به ر أکثر
    <p>افزایش رقابت در بازار بیمه مدیران این صنعت را به فکر چاره&zwnj;اندیشی برای حضور ماندگار انداخته و یافتن مشتری جدید و حفظ مشتریان موجود، یک عامل موفقیت بسیار مهم برای کسب&zwnj;وکارهای امروزی است. لذا پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل مدیریت رفتار خرید مشتری در صنعت بیمه به روش آمیخته در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی شامل 25 خبره از اساتید دانشگاهی فعال در حوزه بیمه، مدیران و متخصصان رده&zwnj;بالا شرکت&zwnj;های بیمه که به روش نمونه&zwnj;گیری هدفمند انتخاب شدند،بوده است. در بخش اول با ابزار مطالعات کتابخانه&zwnj;ای 99 شناسه به&zwnj;عنوان عوامل مدیریت رفتار خرید مشتری استخراج شدند و سپس از طریق روش کدگذاری کلارک و براون و نرم&zwnj;افزار مکس کیودا تجزیه وتحلیل و دسته&zwnj;بندی شدند. پس از غربالگری و سنجش اعتبار آن&zwnj;ها از روش دلفی فازی و توزیع پرسشنامه بین گروه خبرگان، 85 شناسه در قالب 20 عامل فرعی استخراج شدند. روایی سؤالات پرسشنامه دلفی به روش تحلیل روایی محتوا با ضریب CVI برابر با 91/0 و CVR برابر با 88/. تائید شده است. نتایج تحقیق نشان داد مدل پژوهش دارای سه متغیر اصلی رفتاری،ساختاری و زمینه&zwnj;ای به&zwnj;عنوان عوامل مدیریت رفتار خرید مشتری هستند</p> تفاصيل المقالة