المقاله
1 -
مفاهیم و شیوههای معلمان در کار میدانی زمینشناسی
علوم زیست محیطی و دانش جغرافیا
,
العدد 1
,
السنة
7
,
تابستان
1402
یادگیری زمینشناسی که در مدارس متوسطه تدریس میشود در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است. بسیاری از محققین به دنبال راهبردهای جدید هستند یا سعی میکنند راهبردهای موجود را اصلاح کنند تا روشهای آموزش این موضوع را بهبود بخشند و به ظهور شهروندان فعال، منتقد و قاطع کمک کنند.
أکثر
یادگیری زمینشناسی که در مدارس متوسطه تدریس میشود در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است. بسیاری از محققین به دنبال راهبردهای جدید هستند یا سعی میکنند راهبردهای موجود را اصلاح کنند تا روشهای آموزش این موضوع را بهبود بخشند و به ظهور شهروندان فعال، منتقد و قاطع کمک کنند. کار میدانی یک استراتژی بهطور فزایندهای برای یادگیری یکپارچه در حوزه علوم زمین است. در این تحقیق به دنبال شناسایی نوع و فراوانی کار میدانی اجراشده توسط معلمان زمینشناسی بودیم. همچنین هدف ما درک اهمیت کار میدانی در آموزش علوم زمین بود. برای این منظور، نظرسنجی توسط 16 معلم زیستشناسی و زمینشناسی پایه یازدهم تهیه و به آنها پاسخ داده شد. نتایج نشان میدهد که اکثر معلمان تا سه بار در سال به کار میدانی متوسل میشوند. همچنین معلمان میدانند که مناسبترین نوع کار میدانی برای این سطح از تدریس، کار میدانی حل مسئله است. بااینحال، اکثر فعالیتهای انجامشده توسط معلمان نشان میدهد که آنها معمولاً از نوع کار میدانی مشاهده مستقیم استفاده میکنند. این نتایج نشان میدهد که معلمان نیاز به آموزش در سطح اجرای کار میدانی حل مسئلهدارند.
تفاصيل المقالة