شناسایی و توسعه مولفه¬های مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکتهای منتخب بیمه
الموضوعات :
محمد سجاد رشیدپور
1
,
علیرضا پیرحیاتی
2
,
جواد نیک نفس
3
,
محمد ایدی
4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد همدان ، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
2 - - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ، همدان، ایران (نویسنده مسئول).
3 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد همدان ، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ایلام ، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران
الکلمات المفتاحية: کلمات کلیدی : تبلیغات , جاذبه ترس, زیان هراسی , بازاریابی , شرکت های منتخب بیمه,
ملخص المقالة :
امروزه هر شرکتی بایستی تولیدات خود را به نحوی تبلیغ نماید تا به مشتریان در مورد این محصولات اطلاعاتی ارائه نماید و فروش خود را افزایش دهد، ارزش بازار در صنعت نام و شهرت به دست آورد. تکنیک های تبلیغاتی خلاق، ابزار ارتباطی هستند که یک شرکت یا کسب و کارهای دیگر برای جلب توجه، درگیر کردن اذهان، ایجاد احساسات و تغییر درک عمومی به کار می گیرد. با توسعه و بررسی بیشتر، استراتژی زیان هراسی مشخص می شود: از متغیرهای اصلی تاثیرگذار در بهره گیری از این استراتژی بازار هدف، نیازها و کمبودهای ایشان و همچنین فرهنگ مشتری را می توان نام برد.هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد روش پژوهش، توصیفی ، استنباطی است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد. از نوع پژوهش های کیفی می باشد که از تلفیق دو روش داده بنیاد و مدلسازی تفسیری- ساختاری استفاده خواهد شد. جامعه آماری پژوهش شامل استادهای دانشگاه ، فعالان حوزه بازاریابی، صاحب نظران ، نخبگان ، مدیران و کارکنان شرکت های بیمه می باشد. برای نموننه گیری از روش نمونهگيري گلوله برفي استفاده شده است .ابزار گردآوری داده ها تحقیقات کتابخانه ای و مصاحبه میباشد. در این پژوهش ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور مورد بررسی قرار گرفت و مدل نهایی استخراج گردید.
- مطلبی کربکندی. م، محمدی. م، (1402) پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و بانکداری. نقش صنعت بیمه در تحقق شعار سال ، «مهار تورم، رشد تولید 13 (23) ،صص33-49
- اکبری. م، قبادی لموکی. تحفه. (1400). اثرسنجی جاذبه های تبلیغاتی احساسی و منطقی در نگرش نسبت به برند شرکت ( مورد مطالعه شرکت عالیس). مدیریت تبلیغات و فروش،(4)2، صص 50-68
- پل. ر، الدر. ل. (۱۳۹۹) چگونه سوگیری تبلیغات را در رسانهها تشخیص بدهیم، ترجمه مهدی خسروانی. تهران: فرهنگ نشر نو.
- آذر. ع، سوسنی. م. (۱۳۹۲). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت
- آقازاده. هاشم، بخشی زاده. ا. (۱۳۸۹). فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره های بیست و یکم بیست و دوم، صص123-143
- پراتکانیس. آ، ارنسون. ا. (۱۳۹۷). عصر تبلیغات، ترجمه کاووس سیدامامی و محمدصادق عباسی. تهران: سروش.
- جان سی. م، میشل اس. م.(1381) رفتار مصرفکننده، ترجمه عباس صالح اردستانی، تهران: نشر آثار، چ1.
- جاوئت. گارث؛ ادانل. و. (۱۳۹۶) تبلیغات و اقناع، ترجمه حسین افخمی. تهران: موسسهی همشهری
- حافظنیا. م (1397) کتاب مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. انتشارات سمت . چاپ 21
- حکیم آرا، م. (۱۳۹0) ، ارتباط متقاعدگرانه در تبلیغ تهران ، انتشارات سمت.
- خاکی، غ. (1391)روش تحقیق (با رویکرد پایاننامهنویسی). انتشارات فوژان . چاپ 1 . تهران ، ایران
- خاکی، غ. (1396) روش تحقیق گرانددی درمدیریت. انتشارات فوژان .چاپ 3 . تهران ،ایران
- خانزاده. ا، دیندار فرکوش. ف، علی شیری. ب. (1399) ارائه الگوی همگرایی رسانه ها در شیوۀ ارائۀ پیامهای تبلیغاتی با رویکرد جذب مخاطب بر مبنای نظریه پردازی (داده بنیاد) مجله : رسانه. شماره 121 علمی-ترویجی/ISC
- Ahmadinejad, B. (2019). The Impact of Customer Satisfaction on Word of Mouth Marketing (Case Study: Bamilo Online Store). 3, 40-52
- Aptekar, Eli abeth Brnal, Jerome. Oney. Dave ud Yocurr, James (2013) Using Fear. Humor, and Logic to Reach Mihtary Members: A Study of Defense Departmeny." Mouwcycle Salty PSAs.
- Basl, Michael Basil, Debra. Deshpande, Sameer and Anne M. Lavack (2013). Applying the Extended Parild Process Model to Workplace Safety Mesures Health Communicatioel. 2811). 29-39,
- Brennan, L. and Barney W. (2010). Fear, guilt and shanc appeals in social marketing Journal of Business Research, 62), 140-146)
- Chow, L.L., 2018. Six strategies to overcome consumer apathy in China.WARC1–7. Retrievedfrom
- Cockrill, A., & Parsonage, I. (2016). Shocking people into action: Does it still work? Journal of Advertising Research, 56(4), 401–413.
- Peres, R., Schreier, M., Schweidel, D. A., & Sorescu, A. (2023). Blockchain meets marketing: Opportunities, threats, and avenues for future research. International Journal of Research in Marketing, 40(1), 1-11.
- Rejeb, A., Keogh, J. G., & Treiblmaier, H. (2020). How Blockchain Technology Can Benefit Marketing: Six Pending Research Areas [Review]. Frontiers in Blockchain, 3.
- Ruiter, R. A., Kessels, L. T., Peters, G. J. Y., & Kok, G. (2014). Sixty years of fear appeal research: Current state of the evidence. International Journal of Psychology, 49(2), 63-70
- Sahafzadeh, A., & Haghighi, M. (2023). D1) Designing a Model for Empowering Iranian Brands with an Emphasis on the Open Innovation Approach in the Home Appliances Industry. New Marketing Research Journal, 12(4), 91-112