شناسایی و توسعه مولفه¬های مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکتهای منتخب بیمه
محورهای موضوعی :
محمد سجاد رشیدپور
1
,
علیرضا پیرحیاتی
2
,
جواد نیک نفس
3
,
محمد ایدی
4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ، همدان، ایران (نویسنده مسئول).
3 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
کلید واژه:
چکیده مقاله :
امروزه هر شرکتی بایستی تولیدات خود را به نحوی تبلیغ نماید تا به مشتریان در مورد این محصولات اطلاعاتی ارائه نماید و فروش خود را افزایش دهد، ارزش بازار در صنعت نام و شهرت به دست آورد. تکنیک های تبلیغاتی خلاق، ابزار ارتباطی هستند که یک شرکت یا کسب و کارهای دیگر برای جلب توجه، درگیر کردن اذهان، ایجاد احساسات و تغییر درک عمومی به کار می گیرد. با توسعه و بررسی بیشتر، استراتژی زیان هراسی مشخص می شود: از متغیرهای اصلی تاثیرگذار در بهره گیری از این استراتژی بازار هدف، نیازها و کمبودهای ایشان و همچنین فرهنگ مشتری را می توان نام برد.هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد روش پژوهش، توصیفی ، استنباطی است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های منتخب بیمه کشور می باشد. از نوع پژوهش های کیفی می باشد که از تلفیق دو روش داده بنیاد و مدلسازی تفسیری- ساختاری استفاده خواهد شد. جامعه آماری پژوهش شامل استادهای دانشگاه ، فعالان حوزه بازاریابی، صاحب نظران ، نخبگان ، مدیران و کارکنان شرکت های بیمه می باشد. برای نموننه گیری از روش نمونهگيري گلوله برفي استفاده شده است .ابزار گردآوری داده ها تحقیقات کتابخانه ای و مصاحبه میباشد. در این پژوهش ارائه مدل تبلیغات مبتنی بر جاذبه ترس در شرکت های منتخب بیمه کشور مورد بررسی قرار گرفت و مدل نهایی استخراج گردید.
Mohammad Sajad Rashidpour Alireza Pirhayati Javad Niknafs Mohammad Aidi Abstract Today, every company must advertise its products in a way to provide customers with information about these products and increase its sales, gain market value in the name and reputation industry. Creative advertising techniques are communication tools that a company or other business uses to attract attention, engage minds, create emotions, and change public perception. With further development and investigation, the strategy of loss aversion is identified: the main variables influencing the use of this target market strategy, their needs and deficiencies, as well as customer culture, can be mentioned. The research method is descriptive and inferential based on the attraction of fear in selected insurance companies of the country. The statistical population of this research is the selected insurance companies of the country. It is a type of qualitative research that will be used to combine the two methods of foundational data and interpretive-structural modeling. The statistical population of the research includes university professors, marketing activists, experts, elites, managers and employees of insurance companies. The snowball sampling method was used for sampling. The data collection tool is library research and interviews. In this research, the presentation of the advertising model based on the attraction of fear in selected insurance companies of the country was investigated and the final model was extracted.
