بررسی رابطه بین هوش رقابتی با رضایت مشتریان در نمایندگی های بیمه سامان استان کرمان
الموضوعات :
1 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد کرمان.
الکلمات المفتاحية: هوش رقابتی, رضایت مشتریان, نمایندگی بیمه سامان, استان کرمان.,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین هوش رقابتی با رضایت مشتریان در نمایندگی های بیمه سامان استان کرمان با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می پردازد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران نمایندگی های بیمه سامان استان کرمان به تعداد 50 نفر تشکیل می دهد که با استفاده از روش سرشماری نمونه آماری همان 50 نفر تعیین گردید. جهت گردآوری داده های تحقیق از دو پرسشنامه هوش رقابتی با روایی 918/0 و پایایی 87/0 و پرسشنامه رضایت شغلی با روایی 892/0 و پایایی 84/0 مورد سنجش قرار گرفته بود استفاده شد وداده های لازم استخراج گردید و اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss ویراست 22 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت، نتایج حاصل نشان داد بین هوش رقابتی با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد و در نهایت با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
[1] جان سی. موون (و) میشل اس.مینور( 1381) رفتار مصرف کننده، ترجمه ی عباس صالح .404- اردستانی، ج 1، تهران، انتشارات آثار، 1381، ف 10، صص 408
[2] جعفری، م (و دیگران)(1379 ) مدیریت کیفیت فراگیر، تهران، انتشارات رسا، ف 1 ص 17
[3] زیویار، فرزاد؛ ضیایی، محمدصادق؛ نرگسیان، جواد(1390).بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان با استفاده از مدل سروکوال، بازاریابی نوین، 3: 186-173.
[4] سجادی، سید علی اکبر(1377)، «نقش رضایت مشتری از تجارت»، مجلۀ مدیریت، ش 32، آبان 1377.
[5] طاهری بنکدار، محمد ولی؛ رضایی فر، حمید؛ عنایتی، غلامرضا(1395). شناسایی عوامل موثر بر هوش رقابتی شرکت بیمه ایران بر اساس تکنیک دلفی مطالعه موردی: شعب شرکت بیمه ایران شهر مشهد، پنجمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین
[6] علیقلی، منصوره؛ فاطمی، سید مجتبی(1396) شناخت رابطۀ ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی (مطالعۀ موردی: شهرک صنعتی اردبیل) تابستان 1396، دوره نهم - شماره 2 علمی-پژوهشی/ISC (20 صفحه - از 375 تا 394).
[7] فرامرز پور، الهام(1395). بررسی تاثیر برون سپاری خدمات بر رضایت مشتریان در سازمان تامین اجتماعی استان کرمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی
[8] نجفي حقي، ج. (١٣٨٣). هوشمندي رقابتي . مجلة تدبير، (١٥٤)، ٢٠-١٤.
[9] هاپسون، باریه(1381) مدیریت خدمت: فرهنگ مشتریگرایی، ترجمۀ مهدی ایراننژاد پاریزی، تهران: مدیران.
[10] وظیفه دوست، حسین. قاسمی، فاطمه، (1387)، هوشمندی رقابتی رویکردها و کاربردها، تدبیر 197.
[11] Gregory G., Dess, G. T Lumpkin and Marilyn L. Taylor, (2005), competi¬tive. intelligence Strategic Management. 2 ed. New York: McGraw-Hill Irwin. op 9.
[12] Maria Kalamas AND et al (2002); “A model of the antecedents of should and will service expectations”; Journal of Rtailing and consumer services, Volume 9, Issue 6, November, p292.
[13] Ovsanka, Peter. Diacikova, Anna. (2008). " Competitive Intelligence in Chemosvit a. s. " Conference on Professional Information Resources for Business, Marketing, Competitive Intelligence and Knowledge Manage-ment. Prague 6, Diplomat Hotel, 5. -6. February.
[14] Peltoniemi, Mirva. Vuori, Elisa, (2005)," Competitive Intelligence and Co-evolution within anOrganisation Population" Tampere University of Tech¬nology, Institute of Business InformationManagement, Tampere, Finland.
[15] Yateen R. Pargaonkar (2016). everaging patent landscape analysis and IP competitive intelligence for competitive advantage. World Patent Information, Volume 45, June, Pages 10-20
[16] Yi, Zhang, Douglas K.R. Robinson, Alan L. Porter, Donghua Zhu, Guangquan Zhang, Jie Lu (2016). Technology roadmapping for competitive technical intelligence. Technological Forecasting and Social Change, Volume 110, September 2016, Pages 175-186