تحلیل مقایسهای وضعیت فرهنگ کارآفرینانه میان دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان
الموضوعات :رضا شهریاری پور 1 , لاله جمشیدی 2 , فرشاد مرادی 3
1 - دانشگاه سمنان
2 - دانشگاه سمنان
3 - دانشگاه سمنان
الکلمات المفتاحية: فرهنگ کارآفرینانه, دانشگاه سمنان, شرکت شهرکهای صنعتی, مدیران,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با دیدگاه توصیفی ـ زمینهای، مؤلفهها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی را برشمرده و ضمن تشریح به تحلیل مقایسهای وضعیت فرهنگ کارآفرینانه میان دو بخش دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان میپردازد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان دانشگاه سمنان به تعداد 350 نفر و در شرکت شهرکهای صنعتی شامل 50 مدیر و کارشناس میباشد، که با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد مک گوایر میباشد که روایی آن با روش روایی محتوایی و پایایی آن با روش ضریب آلفای کرونباخ (86/0r=) برآورد گردید. دادههای گردآوری شده با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی شامل: جداول توزیع فراوانی، شاخصهای مرکزی و پراکندگی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون t تجزیه و تحلیل شد. مهمترین نتایج بدست آمده این پژوهش حاکی از آن است که مدیران و کارشناسان دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی از لحاظ فرهنگ کارآفرینانه در ابعاد همکاری و ارتباطات باز تفاوت معناداری وجود دارد، و همچنین نتایج نشان داد که وضعیت ابعاد فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی در حد مطلوب میباشد.