بررسی تأثیر ارتباطات چهره¬به¬چهره در رابطه بین مربی¬گری الکترونیکی و تصمیمگیری مسیر شغلی دانشجویان
الموضوعات :مرجان فیاضی 1 , مصطفی ایوب زاده 2
1 - تهران
2 -
الکلمات المفتاحية: مربیگری مربیگری الکترونیک تصمیمگیری مسیر شغلی خودکارآمدی تصمیمگیری مسیر شغلی ارتباطات چهره به چهره,
ملخص المقالة :
از دیرباز فرایند مربی گری دارای اهمیت بسیاری بوده و امروزه نیز با استفاده از فناوری های اطلاعاتی در این زمینه، بر اهمیت این موضوع افزوده شده است. این پژوهش از نوع مطالعات شبه تجربی بوده و هدف از انجام آن، بررسی تأثیر یک برنامه مربی گری الکترونیکی بر تصمیمگیری مسیر شغلی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت و هم چنین بررسی اثر ارتباطات چهره به چهره در بهبود نتایج این روابط است. به منظور اجرای این پژوهش، یک رابطه مربی گری بین 12 مربی و 86 شاگرد، انجام گرفت؛ که بهمنظور بررسی اهمیت دیدار چهره به چهره بین مربی و شاگرد در این پژوهش، نیمی از شاگردها امکان ملاقات مربی خود را داشتند. یافتههای این پژوهش نشان دهنده آن است که تصمیمگیری مسیر شغلی دانشجویان، در هر یک از پنج بعد خودارزیابی، کسب اطلاعات شغلی، هدفگذاری، برنامهریزی برای آینده، و حل مسأله، پس از برگزاری دوره مربیگری الکترونیک نسبت به پیش از برگزاری آن ارتقا یافته است. سایر نتایج این پژوهش، نشان دهنده آن است که ارتباطات چهره به چهره سبب ایجاد رضایت بالاتری از رابطه مربی گری و ارتقای بیشتر تصمیمگیری در مورد مسیر شغلی می شود.