آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا
محورهای موضوعی : علوم برنامه ریزی
1 - دانشگاه محقق اردبیلی
کلید واژه:
چکیده مقاله :
در آموزش فضای مجازی معلمان بادانشآموزان خود در ارتباط هستند، و در شرایط بحرانی که امکان حضور دانشآموزان در مدارس مهیا نیست معلمان با تشکل گروههای مختلف مجازی و به تدریس و بررسی دروس میپردازند. ازجمله مزایای آموزش مجازی میتوان به: مرور مطالب درسی، افزایش خودکنترلی دانشآموزان، عدم محدود بودن به زمان، افزایش مسئولیتپذیری در دانشآموزان، دسترسی آسان و بروز بودن و کارآمدی و سرعتبالای تدرسی اشاره کرد. علیرغم مزایای زیاد آموزش مجازی مشکلات و معایب و مشکلات فراوانی بهویژه در دوران کرونا و پساکرونا در آموزش مجازی وجود دارد که: اعتیاد اینترنتی دانشآموزان، عدم اطمینان از یادگیری مطالب، عدم نظارت بر انجام تکالیف و راستی آزمایی، ناتوانی برخی از دبیران، اولیا و دانشآموزان در استفاده از فضای مجازی، ناتوانی اولیا برای خرید گوشی و اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت در زمان خاص و یا در برخی مناطق، عدم توجه به بهرهوری، عدم توفیق برنامههای صداوسیما در پیشبرد آموزش و عوامل متعدد دیگر باعث شد تا نتوانیم بحران به وجود آمده را بهخوبی مدیریت کنیم، عمیق نبودن و جدی نگرفتن آموزش مجازی، تهدید حریم خصوصی، عدم جذابیت و... ازجمله آنهاست.
In cyberspace education, teachers are in touch with their students, and in critical situations where it is not possible for students to attend schools, teachers form different virtual groups and teach lessons. The benefits of e-learning include: reviewing the curriculum, increasing students 'self-control, not being limited in time, increasing students' responsibility, easy access and up-to-dateness, and high efficiency and speed of teaching. Despite the many advantages of e-learning, there are many problems and disadvantages, especially in the corona and post-corona e-learning, such as: Internet addiction of students, lack of confidence in learning, lack of supervision over homework and verification, inability of some teachers, parents and Students in the use of cyberspace, inability of parents to buy phones and the Internet, lack of access to the Internet at certain times or in some areas, lack of attention to productivity, failure of radio programs to promote education and many other factors caused the crisis Manage the situation well, the lack of depth and seriousness of virtual education, threats to privacy, lack of attractiveness, etc. are among them.
