امروزه به سبب نقشآفرینی برندها در دسته داراییهای نامشهود این مؤلفه از تبعات اقتصادی حائز اهمیتی برخوردار است و به تعبیری سلاح رقابتی کشورها جهت تحقق اهداف آنها به شمار میآید که سبب ترغیب افکار اقتصادی جوامع به سمت این نوع از دارایی گشته است؛ بنابراین، با توجه به خلأ چکیده کامل
امروزه به سبب نقشآفرینی برندها در دسته داراییهای نامشهود این مؤلفه از تبعات اقتصادی حائز اهمیتی برخوردار است و به تعبیری سلاح رقابتی کشورها جهت تحقق اهداف آنها به شمار میآید که سبب ترغیب افکار اقتصادی جوامع به سمت این نوع از دارایی گشته است؛ بنابراین، با توجه به خلأهای مطالعاتی موجود در این زمینه بررسی عوامل اثرگذار بر برند کشورها ضروری به نظر میرسد. ازاینرو، تحقیق حاضر بر آن است تأثیر شاخصهای نوآوری را بر برند 44 کشور منتخب در دو گروه کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعه طی دوره 2018-2011 با استفاده از دادههای تابلویي و به روش گشتاورهای تعمیمیافته بررسی نماید. نتایج گویای آن است که تأثیر متغیرهای مستقل موردمطالعه ازجمله نهاد و مؤسسات، زیرساخت، سرمایه انسانی و تحقیقات، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسبوکار بر ارزش برند در هر دو گروه از کشورها با ضرایب تخمینی متفاوت معنادار است
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند